|
|
|
||
Pokračování zkoumání jevů v prostoru v konkrétním, vybraném místě. Aplikace určitých poznatků z předešlého semestru v soustředené realizaci objektu v kameni. Seznámení se základními postupy při práci s kamenem, porovnávání vlastních předchozích záměrů s aktuální situací, ve které se studenti octnou při snaze o smysluplné uchopení hmoty,při vnímání charakteru kamene, jeho struktury, barvy atd. Last update: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2015)
|
|
||
Fyzický prostor, hmota, prostor, materiál, situace, aktualita, kámen, jev, objekt, charakter, pracovní nástroje, Last update: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2015)
|
|
||
AJVAZ, M., Havel I.M., Mitášová M. Prostor a jeho člověk, Praha: Vesmír, 2004. ISBN 80-85977-60-5. CÍLEK, Václav. Obraz krajiny. Praha: Dokořán, 2001. ISBN 978-80-7363-205-2. MERLEAU-PONTY, Maurice. Viditelné a neviditelné. Oikoymenh, 2004. ISBN 80-7298-098-X. PALLASMAA Juhani. Myslící ruka. Archa, Zlín 2012. ISBN 978-80-87545-09-6 PALLASMAA Juhanni. Oči kůže. Archa, Zlín 2012. ISBN 978-80-87545-10-2 ROESELOVÁ, Věra. Didaktika výtvarné výchovy V., nejen pro základní umělecké školy. Praha: PedF UK, 2003, ISBN: 80-7290-129-X. STIBRAL, Karel. Proč je příroda krásná? Nakladatelství Dokořán: Praha 2005. ISBN 80-7363-008-7. SEIFERT, Jaroslav. Všecky krásy světa. Praha: Československý spisovatel, 1985. ZUMTHOR, Petr. Promýšlet architekturu. Praha: Archa, 2013. ISBN: 978-80-87545-24-9. Last update: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2015)
|
|
||
semináře formou blokové výuky Last update: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2015)
|
|
||
Studenti pokračují ve svém projektu, který byl v předešlém semestru zaměřen na zkoumání, zkoušení, rozkrývání specifického problému. Individuálně zhodnocují svůj poznatek v drobné realizaci z materiálu, kterým je většinou kámen. Realizace proběhne formou soustředěného bloku mimo školní budovu. Na závěr semestru proběhne prezentace s reflexí, zhodnocením práce. (studenti artikulují, co bylo jejich novým poznatkem poorovnají způsob teoretického uvažování s uvažováním přímo při realizaci objektu jako uměleckého činu. Současně budou uvažovat, jak tento poznatek může konkrétně ovlivnit jejich budoucí pedagogickou praxi. Last update: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2015)
|