Students will learn basic topics of empirical research and its use in pedagogical practice in Art education. Students will be led to obtain and practice skills to interpret practical experiences from pedagogical practice and to formulate them as research guestions, hypotheses and problems. Students will learn how to prepare, plan, realize and evaluate their own training research (action research).
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (02.03.2015)
Kurz seznamuje studenty s problematikou empirického výzkumu ve výtvarné výchově, zaměřuje se na
realizovatelnost výzkumu a aplikaci výzkumných výsledků pro školní praxi. Kurz je navazující, rozvíjí získané znalosti
a schopnosti (formulace výzkumného problému, výzkumných otázek, stanovení teoretických kontextů, stanovení
výzkumné metody, analýza a kódování dat, vyhodnocení a interpretace dat) v rovině aplikace.
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (02.03.2015)
Aim of the course -
The aim is to introduce students with basis theoretical and practical principles of empirical research and enable them to use it in everyday practice in school.
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (02.03.2015)
Získání kompetencí k přípravě, realizaci a vyhodnocení výzkumu ve výtvarné výchově, se zaměřením na výzkum v terénu.
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (19.02.2012)
Literature -
McBRIDE, R.: Úvod do kvalitativního výzkumu (průvodce pro učitele). Liberec : Technická univerzita Liberec, Fakulta pedagogická 1995. GAVORA, P.: Výzkumné metody v pedagogice. Příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno : Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-X HENDL, J.: Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha : Karolinum, nakladatelství Univerzity Karlovy. ISBN 80-71184-549-3 PELIKÁN, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8 STRAUSS, Anselm L.; Corbinová, Juliet: Základy kvalitativního výzkumu (Postupy a techniky metody zakotvené teorie). Brno - Boskovice : Sdružení podané ruce, Nakladatelství Albert 1999. ISBN 80-858434-60-X
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (02.03.2015)
McBRIDE, R.: Úvod do kvalitativního výzkumu (průvodce pro učitele). Liberec : Technická univerzita Liberec, Fakulta pedagogická 1995 GAVORA, P.: Výzkumné metody v pedagogice. Příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno : Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-X HENDL, J.: Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha : Karolinum, nakladatelství Univerzity Karlovy. ISBN 80-71184-549-3 PELIKÁN, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8 STRAUSS, Anselm L.; Corbinová, Juliet: Základy kvalitativního výzkumu (Postupy a techniky metody zakotvené teorie). Brno - Boskovice : Sdružení podané ruce, Nakladatelství Albert 1999. ISBN 80-858434-60-X
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (02.03.2015)
Teaching methods -
lecture, seminar
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (02.03.2015)
přednáška / seminář
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (02.03.2015)
Requirements to the exam -
Claim to the C:
a) the students will hand in their research report (3 pages) - analyses and coding
b) they will present it
c) they will attend the final colloquim
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (02.03.2015)
Způsob ukončování studijního předmětu: zápočet
Požadavky:
a) odevzdání výzkumné zprávy v rozsahu 3 normostran (výsledku analýzy a kódování zadaného přepisu rozhovoru
b) ústní přednesení této výzkumné zpávy na semináři během dubna
c) závěrečný pohovor formou kolokvia
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (02.03.2015)
Syllabus -
Theory
1) qualitative and quntitative research in Art education