SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Marketing Communication in Education - OKNU1U135C
Title: Marketingová komunikace ve vzdělávání
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2024
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HS]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (55)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Roman Liška, Ph.D.
Teacher(s): Ing. Jindřich Kolek, MBA, Ph.D.
Annotation -
The course deals with the theory of marketing communication with application to education. The aim is to understand the basic methods of applying various types of marketing communication to gain a competitive position in the market. The course deals with the nature and use of individual elements of communication mix such as advertising, sales promotion, personal sales, Public Relations, direct marketing and events. The content of the course is not only the characteristics of individual elements of the communication mix, but also the broader context such as the legislative environment, the psychology of advertising and its impact on customers / clients in education, research and marketing communication planning, selection and use of advertising and media agencies.
Last update: Kolek Jindřich, Ing., MBA, Ph.D. (27.01.2025)
Descriptors - Czech

.

Last update: Kolek Jindřich, Ing., MBA, Ph.D. (27.01.2025)
Course completion requirements - Czech

Zápočet

Seminární práce (odevzdání do LMS Moodle)

Last update: Kolek Jindřich, Ing., MBA, Ph.D. (27.01.2025)
Literature - Czech

Povinná literatura: 

KARLÍČEK, M. a P. KRÁL. Marketingová komunikace. Jak komunikovat na našem trhu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8.

PAULOVČÁKOVÁ, L. Marketing: přístup k marketingovému řízení. Vyd. I. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2015. 288 s. ISBN 978-80-7452-117-1.

KOTLER, P. Marketing management.  Praha, kterýkoliv vydavatel po roce 2014, kapitoly věnované   marketingové komunikaci (aktuální vydání).

 

Doporučená literatura:

BAINES, P., F. CHRIS a K. PAGE, 2011. Marketing. 2. vyd. Oxford University Press. ISBN 978-0-19-957961-7.

DE PELSMACKER, P.  a kolektiv. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003, 581 s. ISBN 80-247-0254-1.

FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9.

FREY, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6.

JANOUCH, V. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2014. 376s. ISBN 978-80-251-4311-7.

KŘÍŽEK, Z. a I. CRHA. Jak psát reklamní text. 4. vydání. Praha: Grada, 2012, 220 s. ISBN 978-80-247-4061-4.

MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. 4. vyd. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5366-9.

PAVLŮ, D. Veletrhy a výstavy: kultura, komunikace, multimedialita, marketing. Příbram: Professional Publishing, 2009. ISBN 978-80-86946-38-2.

POSPÍŠIL J. Jak na reklamu. Praktický průvodce světem reklamy. Kralice na Hané: Computer Média, 2012, 144 s. ISBN 978-80-7402-115-2.

VYSEKALOVÁ, J. Emoce v marketingu. Jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4843-6.

Doporučené časopisy vyučujícím a aktuální internetové zdroje.

Last update: Kolek Jindřich, Ing., MBA, Ph.D. (27.01.2025)
Syllabus - Czech

1         Marketingová komunikace a její místo v marketingovém mixu

2         Integrovaná marketingová komunikace

3         Východiska marketingové komunikace

4         Tvorba rozpočtu, mediální plánování, hodnocení efektivnosti

5         Nástroje komunikačního mixu

6         Nové trendy v marketingové komunikaci

     

Last update: Kolek Jindřich, Ing., MBA, Ph.D. (27.01.2025)
Learning outcomes - Czech
  • Marketingová komunikace a její místo v marketingovém mixu

    • Definovat roli marketingové komunikace v rámci širšího marketingového mixu.
    • Analyzovat vzájemné vztahy mezi jednotlivými prvky marketingového mixu a jejich dopad na marketingovou komunikaci.
    • Navrhnout strategii marketingové komunikace, která efektivně podpoří další složky marketingového mixu (produkt, cena, distribuce).
  • Integrovaná marketingová komunikace

    • Vysvětlit principy integrované marketingové komunikace (IMC) a jejich význam pro ucelenou marketingovou strategii.
    • Aplikovat koncept IMC na konkrétní marketingové kampaně s důrazem na konzistenci a synergii komunikačních kanálů.
    • Vyhodnotit účinnost integrované marketingové komunikace na základě reálných výsledků kampaní.
  • Východiska marketingové komunikace

    • Identifikovat klíčová východiska marketingové komunikace, včetně analýzy trhu, cílové skupiny a komunikačních cílů.
    • Syntetizovat získané informace o trhu a zákaznících do návrhu účinné komunikační strategie.
    • Kriticky zhodnotit různé přístupy k tvorbě marketingových komunikačních strategií na základě výzkumu a teoretických rámců.
  • Tvorba rozpočtu, mediální plánování, hodnocení efektivnosti

    • Navrhnout rozpočet pro marketingovou komunikační kampaň s ohledem na její cíle a mediální strategii.
    • Aplikovat zásady mediálního plánování při výběru komunikačních kanálů a rozvržení kampaně.
    • Vyhodnotit efektivnost marketingové komunikace na základě klíčových metrik, jako je návratnost investic a dosah.
  • Nástroje komunikačního mixu

    • Identifikovat hlavní nástroje komunikačního mixu, jako je reklama, PR, osobní prodej, podpora prodeje, a přímý marketing.
    • Aplikovat různé nástroje komunikačního mixu na konkrétní marketingovou kampaň s ohledem na její cíle a cílovou skupinu.
    • Porovnat výhody a nevýhody jednotlivých nástrojů komunikačního mixu pro dosažení optimálního výsledku kampaně.
  • Nové trendy v marketingové komunikaci

    • Prozkoumat nové trendy v marketingové komunikaci, jako je digitální marketing, influencer marketing a využití umělé inteligence.
    • Aplikovat nové trendy na moderní marketingové kampaně s důrazem na inovaci a adaptaci na měnící se tržní podmínky.
    • Kriticky zhodnotit potenciál a rizika těchto trendů pro dlouhodobou marketingovou strategii.
Last update: Kolek Jindřich, Ing., MBA, Ph.D. (27.01.2025)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html