|
|
|
||
The course deals with issues of public relations and culture in organizations with a focus on educational organizations. Public relations (PR) are a social communication activity. Through it, the organization acts on the internal and external public with the intention of creating and maintaining positive relationships with it and thus achieving mutual understanding and trust between the two. The culture of an organization then represents a system of values, norms, beliefs, attitudes and assumptions, often unformulated, but determining the way people and organizations behave and act. The course includes a basic approach to public relations, connection with the culture of the organization, its philosophy and identity.
Last update: Liška Roman, PhDr., Ph.D. (28.06.2023)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit se s významem, projevy a typy kultury organizace (školy), nástroji její tvorby, faktory ovlivňující public relations škol a prostředky, které v oblasti PR lze ve škole využít. Last update: Liška Roman, PhDr., Ph.D. (28.06.2023)
|
|
||
Studium se opírá o prezenční výuku v rozsahu uvedeném v sylabu a předpokládá i dostatečnou časovou dotaci věnovanou samostudiu a plnění zadaných úkolů. Last update: Liška Roman, PhDr., Ph.D. (28.06.2023)
|
|
||
Zápočet · Písemný test
Last update: Liška Roman, PhDr., Ph.D. (28.06.2023)
|
|
||
Povinná literatura: BLOUDEK, J., D. MÜLLER, S. KUBÁTOVÁ a T. BUJNA. Kultura organizace je cestou ke strategii. Praha: Management Press, Albatros Media a.s., 2017. ISBN 978-80-7261-335-9. HEJLOVÁ, D. Public relations. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-9876-9. MATOUŠ, Z. et al. Management vzdělávání dospělých a vzdělávacích organizací. Praha: Česká andragogická společnost, 2021. 150 s. ISBN 978-80-907809-3-4. PAULOVČÁKOVÁ, L. Kultura a PR vzdělávací organizace. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020. ISBN 978-80-7603-165-4. SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. 2. aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2009. ISBN 978-80-7357-494-9.
Doporučená literatura: ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Praha.: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3. DOMINIK, DVOŘÁK, STARÝ K. a Urbánek P. Škola v globální době. Praha: Karolinum Press, 2015. ISBN 978-80-246-2977-3. HEATH, R. L. Encyclopedia of public relations. london: Sage publications, 2005. ISBN 978-0-7619-2733-4. FTOREK, J. Public relations a politika: kdo a jak řídí naše osudy s naším souhlasem. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-6690-4. JANOUCH, V. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7. KOPECKÝ, L. Public relations: dějiny – teorie – praxe. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4229-8. KOTLER, P. a K.L. KELLER. Marketing management. 14. vydání. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. LUKÁŠOVÁ, R. a I. NOVÝ. Organizační kultura: od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. Praha: Grada, 2004. ISBN 978-80-247-0648-1. SCOTT, D.M. The New Rules of Marketing PR. 4. vyd. Wiley, 2013. ISBN 978-1-118-48876-SVOBODA, V. Public relations – moderně a účinně - 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7. ŠEDIVÝ, M. a O. MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4040-9.
Last update: Liška Roman, PhDr., Ph.D. (28.06.2023)
|
|
||
Hlavní témata předmětu: 1. Kultura školy 2. Klima školy 3. Škola jako značka 4. Image školy 5. Marketingová komunikace a komunikační kampaň 6. Vztahy s veřejností 7. Komunikace školy s veřejností na internetu 8. Sociální sítě školy 9. Marketingový výzkum a škola 10. Etika ve škole Last update: Liška Roman, PhDr., Ph.D. (28.06.2023)
|