|
|
|
||
The aim of the course is to provide students with a basic conceptual apparatus and a knowledge base for choosing optimal approaches to personnel work in an educational organization. After completing the course, students will be able to analyze different approaches to personnel work and choose the most suitable ones to use for their own management work. Personnel work is an integral part of managers, therefore the individual areas are designed as a complex of knowledge for managing the organization and personnel work in it.
Last update: Mück David, Mgr. (29.01.2025)
|
|
||
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům základní pojmový aparát a poznatkovou základnu pro volbu optimálních přístupů k personální práci ve vzdělávací organizaci s návaznosti na další oborové předměty KAMV. Last update: Mück David, Mgr. (29.01.2025)
|
|
||
Studium se opírá o prezenční výuku v rozsahu uvedeném v sylabu a předpokládá i dostatečnou časovou dotaci věnovanou samostudiu a plnění zadaných úkolů, s přesahy také do relevantních předmětů vyučovaných na KAMV a zaměřených na personální management a rozvoj potenciálu pracovníků vzdělávacích organizací. Last update: Mück David, Mgr. (29.01.2025)
|
|
||
Zkouška - ústní. Úspěšné průběžné plnění aktivit formou seminární práce. Last update: Mück David, Mgr. (29.01.2025)
|
|
||
Povinná literatura: ARMSTRONG, M. a S. TAYLOR. Řízení lidských zdrojů – Moderní pojetí a přístupy. 13. vyd. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7. CEJTMAMR, V., DĚDINA, J. Management a organizační chování. Praha: Grada, 2010. ISBN 978 – 80 – 247 – 3348 - 7 KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů – Základy moderní personalistiky. 5. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-288-8. ŠIKÝŘ, M. Nejlepší praxe v řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2014. 200 s. ISBN 978-80-247-5212-9. TURECKIOVÁ, M. Analogie personálního managementu a managementu vzdělávání jako teorií a pole praxe. In TROJAN, V., TURECKIOVÁ, M., VODA, J. (eds.). Management vzdělávání v současném diskurzu aneb jednota v různosti. Praha: CŠM PedF UK, 2015, s. 69–75. ISBN 978-80-7290-834-9. VETEŠKA, J. a M. TURECKIOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání a strategie profesního rozvoje. Praha: Česká andragogická společnost, 2020. 178 s, ISBN 978-80-907809-1-0. Doporučená literatura: DVOŘÁKOVÁ, Z. a kol. Management lidských zdrojů. Praha: C. H. Beck, 2007. ISBN 978-80-7179-893-4. STÝBLO, J. Personální řízení v malých a středních podnicích. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-097-X. TURECKIOVÁ, M. Rozvoj a řízení lidských zdrojů. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2009. 128 s. ISBN 978-80-86723-80-8. VODÁK, J., KUCHARČÍKOVÁ, A. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3651-8. Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce. a další zdroje uvedené u relevantních předmětů vyučovaných na KAMV a zaměřených na personální management a rozvoj potenciálu pracovníků vzdělávacích organizací a další zdroje uvedené u relevantních předmětů vyučovaných na KAMV a zaměřených na personální management a rozvoj potenciálu pracovníků vzdělávacích organizací. Last update: Mück David, Mgr. (29.01.2025)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jiří Vronský, PhD. (27.01.2025) Hlavní témata předmětu Přednášky 1. 1 Úvod do předmětu studia. 2. Personalistika jako interdisciplinární obor. 3. Personalistika, personální práce a personální management. 4. Strategické řízení lidských zdrojů jako součást managementu vzdělávání. 5. Strategie lidských zdrojů – typy, vytváření a využití. 6. Motivace a aspekty motivace při řízení zaměstnanců a jejich rozvoje. 7. Personální činnosti. 8. Personální plánování. 9. Vedení, řízení a hodnocení zaměstnanců. 10. Analýza a audit pracovních míst v organizaci, tvorba a specifikace nového pracovního místa. 11. Analýza vzdělávacích potřeb v organizaci a metody vzdělávání a řízení znalostí v organizaci. 12. Profesní rozvoj zaměstnanců a vzdělávání. 13. Organizace programů profesního rozvoje a vzdělávání zaměstnanců. 14. Firemní kultura a firemní komunikace. 15. Personální marketing. 16. Základní poznatky z psychologie práce a ergonometrie. 17. Tvorba a implementace mzdových a hodnotících systémů zaměstnanců v organizaci. 18. Profesiografie. 19. Pracovně – právní podmínky zaměstnávání zaměstnanců. 20. Specifika personální práce ve vzdělávacích organizacích. 21. Přístupy k řízení lidských zdrojů a jejich uplatnění v praxi vzdělávacích organizací. 22. Personální a sociální politika vzdělávacích organizací. Last update: Mück David, Mgr. (29.01.2025)
|
|
||
Student by měl po ukončení předmětu v praxi rozeznávat základní pojmy v oblasti personální práce v organizaci a v praxi si na jejich základu osvojit postupy personální práce a nastavit procesy v chování organizace, jako jsou organizační struktury, komunikační a sociální vazby, procesy, apod.. Měl by také být schopen rozeznávat potřeby organizace v oblasti vzdělávání pracovníků v kontextu fungování a rozvoje organizace a udržení její konkurenceschopnosti na základu rozvoje jejího lidského kapitálu. Last update: Mück David, Mgr. (29.01.2025)
|