|
|
||
Last update: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (04.02.2022)
|
|
||
Last update: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (04.02.2022)
Studentovi budou na první spolecné výuce předány základní informace k realizaci pedagogické praxe. |
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (26.04.2020)
Povinná literatura BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. Manuál pro pedagogickou praxi : teorie a praxe. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. 141 s. ISBN 9788021054974. BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie - skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2008. HUPKOVÁ, M., PETLÁK, E. Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa. Bratislava: Iris, c2004. 135 s. ISBN 8089018777. Doporučená literatura NEZVALOVÁ, D. Reflexe v pregraduální přípravě učitele. 1. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000. 72 s. ISBN 8024402084. KOŤA, J. Učitel, jeho sebereflexe a společnost. In Pedagogika, XLIV, 1994, č.4, s.307. ELLIOTT, J. a M. PLACE. Dítě v nesnázích : prevence, příčiny, terapie. Vyd. 1. Praha: GradaPublishing, 2002. 206 stran. ISBN 8024701820. Průcha,J.Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-631-4. Aktuální legislativní dokumenty (školský zákon, vyhlášky) |
|
||
Last update: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (28.01.2024)
Student koná praxi ve vybrané škole nebo školském zařízení pod supervizí vyučujícího a určeného odborníka, který na daném pracovišti působí. Je veden k přemýšlení o pojetí výuky a výukových strategiích školy a učitelů v souvislosti s inkluzivním vzděláváním. Aplikuje v praxi znalosti a dovednosti získané v předmětu Didaktika vyučování na základní škole speciální. Hospituje u učitelů dle zvolených předmětů nebo třídy. Seznámí se s tvorbou individuálního vzdělávacího plánu, sleduje metody, které používá speciální pedagog při speciálněpedagogické diagnostice v rámci intervence v edukačním procesu. Pod vedením pedagoga připravuje a realizuje svou přímou pedagogickou činnost (vlastní výstupy), kterou pod odbornou supervizí reflektuje. Praxi dále může realizovat na skolském poradenském zařízení (SPC). O své pedagogické činnosti vede záznamy do portfolia. Součástí praxe je reflexe probíhající v procesu formativního hodnocení. |
|
||
Last update: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (28.01.2024)
Podmínkou k ukončení předmětu je zpracování Deníku oborové praxe a jeho vložení do Moodlu. |