SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Elaboration of Final Bachelor Work I - OKBU1U132A
Title: Zpracování závěrečné bakalářské práce I
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2024 to 2024
Semester: winter
E-Credits: 5
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 12 [hours]
Capacity: unknown / unknown (49)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Danuše Dvořáková
PhDr. Mgr. Vlastimil Hubert, MBA
PhDr. Mgr. Jaroslav Kříž, MBA
doc. PhDr. Martin Kursch, Ph.D.
PhDr. Roman Liška, Ph.D.
prof. PaedDr. Ivan Pavlov, Ph.D.
Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Mgr. Irena Trojanová, Ph.D.
RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA
prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Annotation -
The aim of the course is to prepare students for the creation of a bachelor's thesis, to improve their abilities and skills in the preparation and creation of a bachelor's thesis, in a systematic approach to work with professional literature. The content of the course is further focused on the methodology of preparation and implementation of analytical, respectively. practical part, especially the research part, its implementation and interpretation. Information for self-study - see Methodology for writing BP.
Last update: Kříž Jaroslav, PhDr. Mgr., MBA (04.09.2024)
Aim of the course - Czech

Cílem předmětu je připravit studující na tvorbu bakalářské práce tím, že jim poskytne nezbytné teoretické i praktické dovednosti v oblasti práce s odbornou literaturou a metodiky výzkumu. Studující se naučí systematicky přistupovat k výzkumnému procesu, plánovat a realizovat výzkumné aktivity a interpretovat získaná data.

Last update: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (08.09.2024)
Descriptors - Czech

Metodika zpracování ZBP je studentům zpřístupněna v prostředí MS Teams. 

Last update: Kříž Jaroslav, PhDr. Mgr., MBA (04.09.2024)
Course completion requirements - Czech

viz Metodika pro psaní BP

 

Last update: Mück David, Mgr. (09.09.2024)
Literature - Czech

Povinná literatura:

GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno Paido 2010. ISBN 978-80-7315- 185-0.

DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. 4. vyd. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1966-8.

Doporučená literatura:

GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. 1. vyd. Brno: Paido, 1996. 130 s. ISBN 80-85931-15-X.
STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. 1. vyd. Brno: Sdružení podané ruce, 1999. 228 s. ISBN 80-85834-60-X.
HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1999. 278 s. ISBN 80-246-0030-7.
CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. 2. vyd. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 1998. 257s. ISBN 80-7076-798-8.

MOLNÁR, Zd.  A kol., Pokročilé metody vědecké práce. Profess Consulting s.r.o, Praha 2012 http://lsa.vse.cz/kniha.html

ŠANDEROVÁ, J., Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. SLON, Praha 2014 ISBN 978-80-86429-40-3

další doporučená literatura a zdroje - viz Metodika pro psaní BP

Last update: Mück David, Mgr. (09.09.2024)
Syllabus - Czech

Tematické okruhy:

1.      Úvod do předmětu.

2.      Harmonogram jednotlivých etap zpracování práce, plán konzultací s vedoucím práce.

3.      Volba, zaměření a konkretizace tématu.

4.      Práce s literaturou, citace, plagiátorství.

5.      Metodologie práce.

6.      Struktura bakalářské práce.

7.      Cíle práce.

8.      Teoretická východiska.

9.      Návrh hypotéz/ výzkumných otázek.

10.  Návrh konkretizace výzkumného problému nebo aplikační, analytické části.

11.  Návrh typu, rozsahu, metod technik empirického šetření, příprava a zajištění výběrového souboru respondentů.

12.  Závěry bakalářské práce

Last update: Mück David, Mgr. (09.09.2024)
Learning outcomes - Czech

Studující budou schopni vyhledávat a systematicky zpracovávat odbornou literaturu relevantní k jejich bakalářské práci.

Studující správně formulují výzkumný cíl,  který bude základem jejich bakalářské práce.

Studující správně formulují výzkumnou otázku, která bude rozvíjet cíl jejich bakalářské práce.

Studující navrhnou vhodnou metodologii pro řešení své výzkumné otázky, včetně výběru metody sběru dat a analýzy.

Last update: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (08.09.2024)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html