|
|
|
||
The aim of the course is to acquire the basics and orientation in school management, to acquire new competences and information in the field of management of the pedagogical process. The course is aimed at mastering and acquiring new competences in the field of school development strategy and the basic principles of its creation. The student will be able to set the priorities of school development in accordance with the goals of the school, to prepare an analysis of the school with respect to internal and external determinants, to apply the principles of strategic management to the pedagogical process of the school with respect to new requirements, transformation of the goals and functions of the school in the 21st century. Furthermore, the objectives of the course relate to the acquisition of competences and foundations in the application and conceptual approach in the management of the school as a learning organization in a knowledge society. The student will gain knowledge and insight into the basic conditions and stages for the implementation of change in the pedagogical process, being able to find relationships and correspondences between these concepts and processes.
Last update: Mück David, Mgr. (09.09.2024)
|
|
||
Studium se opírá o prezenční výuku v rozsahu uvedeném v sylabu a předpokládá i dostatečnou časovou dotaci věnovanou samostudiu a plnění zadaných úkolů. Last update: Mück David, Mgr. (09.09.2024)
|
|
||
Splnění všech distančních aktivit. Last update: Mück David, Mgr. (09.09.2024)
|
|
||
VETEŠKA, Jaroslav; SVOBODOVÁ, Zuzana a TURECKIOVÁ, Michaela, 2022. Školský management: konceptualizace a klíčové oblasti oboru. [Praha]: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova. ISBN 978-80-7603-348-1. TROJAN, V. Pedagogický proces a jeho řízení,Wolters Kluwer Praha, 2018 (druhé aktualizované vydání), ISBN 978-80-7478-539-9 Distanční materiály v MS Teams
Last update: Mück David, Mgr. (09.09.2024)
|
|
||
Distanční část · získávání a analýza informací ze širšího kontextu (evropské tendence vzdělávání, vzdělávací politika státu a okolních zemí, srovnávací šetření, např. PISA) · analýza vnějších a vnitřních podmínek ovlivňujících pedagogický proces školy (STEP, SWOT, užití dalších metod) Prezenční část · Mise – vize – strategie v kontextu řízení pedagogického procesu · stanovení prioritní oblasti rozvoje školy v souladu se základními tendencemi vzdělávací politiky s ohledem na regionální i odborná specifika · identifikace a tvorba různých typů plánů a strategií, pochopení jejich významu a vzájemných souvislostí jako prostředku k zajištění kvalitnější práce pedagogického sboru, podpory nových přístupů, motivace i vzájemné komunikace Distanční část · kritická analýza odpovídajícího RVP · tvorba, implementace a korekce ŠVP · sestavení koncepce pedagogické práce · autoevaluace školy · klima školy Prezenční část · evaluace pedagogického procesu, vytvoření systému hospitací na škole, hodnocení výsledků vzdělávání, nastavení kritérií Distanční část · monitorování a vyhodnocování kurikula, zohlednění ovlivňujících faktorů Prezenční část · řízení školy jako učící se organizace. Last update: Mück David, Mgr. (09.09.2024)
|
|
||
Studující vysvětlí klíčové teoretické koncepty řízení pedagogického procesu, včetně principů vedení týmu a zlepšování kvality výuky. Studující navrhnou konkrétní plán pro vedení pedagogického týmu s ohledem na zlepšení kvality výuky. Studující reflektují své vlastní manažerské dovednosti a identifikují oblasti, kde se mohou dále rozvíjet. Studující navrhnou a provedou zlepšení pedagogického procesu ve své škole na základě získaných znalostí z kurzu. Last update: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|