|
|
|
||
The course enables students to orientate in the topic of specific learning disorders. Specail emphasis is on specifics of education, specifics of personal development of pupils with SLD and counseling. Students will learn about approaches and interventions supporting pupils with SLD within the framework of multidisciplinary cooperation.
Last update: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (31.10.2019)
|
|
||
Předmět je zaměřen na vymezení vhodných přístupů vůči jedincům se specifickými poruchami učení (SPU). Definuje osobnost jedince s SPU, možnosti reedukace a metody práce s žáky se SPU. Absolvováním předmětu student získá základní povědomí a znalosti o vhodných přístupech a metodách reedukace žáků se SPU. Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (07.10.2018)
|
|
||
Požadavky k udělení zápočtu 1. aktivní účast ve výuce, 2. zpracování seminárního úkolu 3. vytvoření reedukační pomůcky pro žáka s SPU
Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (07.10.2018)
|
|
||
BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. (2013) Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole. Brno: MU. BARTOŇOVÁ, M. (ed.) (2018) Specifické poruchy učení. Brno: Paido. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (25.09.2018)
|
|
||
1) Terminologická východiska - vymezení pojmu SPU, definice, projevy specifických poruch učení 2) Systémový přístup k poruchám učení - systémový a kauzální přístup 3) Etiologie specifických poruch učení a chování - dispoziční příčiny, vliv prostředí 4) Sekundární a primární důsledky poruch chování a specifické poruchy učení 5) Diagnostika a intervenční přístupy k specifickým poruchám učení 6) Inkluzivní edukace žáků se specifickými poruchami učení, postoje žáků ke škole a učení, vzdělávací potřeby žáků se specifickými poruchami učení 7) Strategie a styly učení u žáků na střední škole 8) Diagnostické domény, specifika školského poradenského pracoviště (PPP) 9) Základní metody výuky čtení a psaní, specifika metod (analyticko-syntetická metoda, splývavé čtení, globální metoda) 10) Studijní a profesní orientace žáků a studentů s SPU (škola, pedagogové, terapeuti) 11) Projevy poruch učení a chování v osobnostním vývoji, problematika dospělých jedinců 12) Resilience v rodině a výchovné působení na dítě s SPU, rodiče jako partneři 13) Screening, depistáž, prevence SPU, deficity dílčích funkcí. 14) Zásady reedukační péče, intervenční přístupy, alternativní metody 15) Reedukace dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie a dalších poruch SPU 16) Kognitivní procesy v odraze osobnosti jedince s SPU 17) Strategie a přístupy v inkluzivní edukaci jedinců se specifickými poruchami učení identifikování potřeb-motivace 18) Kompenzační pomůcky při reedukaci SPU. 19) Základní problematika dyskalkulie. 20) Narušená komunikační schopnost u žáků s SPU (fonologická fonetická, morfologicko-syntaktická, lexikální a sémantická stránka řeči u žáků se specifickými poruchami učení). 21) Specifika přístupů k jedincům s SPU v dospělosti Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (25.09.2018)
|