Harmony at Piano - OB2308347
|
|
|
||
Cíl. Propojením sluchových, zrakových a hmatových zkušeností upevnit sluchové představy harmonických jevů a usnadnit jejich využití ve školní praxi.
Obsah. Metodou postupu od názorné demonstrace modelových příkladů v C dur k jejich transpozici, k aplikaci na doprovody písní a k improvizaci výrazových etud, k analýze příkladů z poslechové praxe získají studenti praktické dovednosti velmi důležité pro práci učitele hudební výchovy. Naučí se využívat znalostí získaných v teoretické výuce harmonie. Tematické okruhy jsou tyto: hlavní kvintakordy, jejich zástupci, mimotonální dominanty, alterace, změna tóniny skokem, modulací (diatonická, alterovanými akordy a stejně znějícími akordy doškálnými). Akordizace neterciových disonancí. Důležitou součástí je získávání samostatnosti a tvůrčího přístupu v praktickém využití harmonie.
Last update: Pecháček Stanislav, prof. PhDr., Ph.D. (22.11.2006)
|
|
||
JANEČEK, K. Harmonie rozborem. Praha : Supraphon, 1982. KOFROŇ, J. Učebnice harmonie. Praha : SHV, 1963. RISINGER, K. Nauka o harmonii XX. století. Praha : Supraphon, 1978. JANÁČEK, L. Úplná nauka o harmonii. Brno : A.Píša, 1920. HERDEN, J. Elektronické klávesové nástroje v hudební výchově. Praha : MAC, 2002. ISBN 80-86695-46-8. HRADECKÝ, E. Hrajeme na klavír podle akordových značek. Praha : EDIT, 1998. ISBN 80-77-9001-0. Last update: Pecháček Stanislav, prof. PhDr., Ph.D. (22.11.2006)
|