Pre-school education - O05315078
|
|
|
||
The course looks at historical develoment of the pre-school child's education, the creation and the system of pre-school pedagogy, the early stages of childcare in institutions. It explains the formation and the current conception of alternative kindergartens. It deals profoundly with the basic elements of the inner system of pre-school pedagogy (spcoaůosong-comunication-interaction, play and learning in the environment of a kindergarten). The current major trends in implemanting working programmes in kindergartens are looked at.
Last update: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (05.04.2006)
|
|
||
Bruceová, T.: Předškolní výchova. Praha, Portál 1996. Čapková, D.: Dějiny teorie a praxe výchovy dětí předškolního věku. Praha, SPN 1980. Koťátková, S.: Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha, Grada Publishing 2005. Mišurcová, V.: Dějiny teorie a praxe výchovy dětí předškolního věku. Praha, SPN 1980. Millarová , S.: Psychologie hry. Praha, panorama 1978. Průcha, J.: Alternativní školy. Hradec Králové, Gaudeamus 1994. Matějček, Z.: Co kdy a jak ve výchově dětí. Praha, Portál 1996. Říčan, P.: Cesta životem. Praha, Panorama 1990. Rámcový program pro předškolní vzdělávání. Praha, VÚP 2005. Last update: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (05.04.2006)
|