Chapters of Special Pedagogy - O02317079
|
|
|
||
Předmět se zabývá teoretickými východisky, nástinem vývoje a současnými trendy ve speciální pedagogice. Podává přehled typů a druhů institucí speciálního školství i mimo ně (v oblasti péče o děti se specifickými vzdělávacími a výchovnými potřebami). Je zde rozvíjena etiologie jednotlivých skupin handicapů, možnosti výchovy a vzdělávání, podmínky a prostředky rozvoje. Studenti se seznamují s podpůrnými mechanismy a modely a s jejich začleňováním do pedagogického procesu. Jsou řešeny otázky optimální integrace žáků s těžkým a trvalým postižením do hlavního proudu vzdělávání.
Last update: MARADOVA (13.07.2005)
|
|
||
NOVOTNÁ, M. a KREMLIČKOVÁ, M. Kapitoly ze speciální pedagogiky pro učitele. Praha: SPN, 1997. ŠVARCOVÁ, I. Komplexní systém vzdělávání dětí, mládeže a dospělých s těžším mentálním postižením. Praha: Septima, 1995. VOCILKA, M. aj. Integrace sociálně a zdravotně handicapovaných a ohrožených dětí do společnosti. Praha: VÚP, 1997. VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte. Praha: Karolinum, 1997. Last update: MARADOVA (13.07.2005)
|