|
|
|
||
Works of art within the system of cultural education. Critical analysis of visual artefacts and socio-cultural contexts.
Contemporary reconceptions in art and philosophy. Facilities and methods of gallery and museum education. Creative
approaches in the design of educational project for school and gallery/ museum.
Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
Acquiring professional knowledge and skills for creation of educational program in gallery / museum. Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
art, gallery, museum, gallery education, author, spectator, work, communication, interpretation
Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
Fulková,M. (2002). Když se řekne ? vizuální gramotnost. Výtvarná výchova, roč. 42, č. 4., str. 12 - 14. Fulková,M. (2008). Diskruzy umění a vzdělávání. Praha: H&H Fulková, M., Hajdušková, L., & Sehnalíková, V. (2012). Galerijní a muzejní edukace 1: Vlastní cestou k umění: Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. Fulková, M., Hajdušková, L., Kitzbergerová, L., Sehnalíková, V. (2013). Galerijní a muzejní edukace 1: Vlastní cestou k umění: Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2012 a 2013. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. Kitzbergerová,L. (2017). Na výstavě Františka Skály ve Valdštejnské jízdárně. Výtvarná výchova, 57 (1-2), 106-112 Říhová, K., & Bláha, L. (2017). Umělecké dílo a dětský divák. Výtvarná výchova, 57 (3–4), 72–80 Smetanová,B. (2018). Cesta na Kinteru.Výtvarná výchova, 1-2(58), 46-52 Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
Seminar In case of restrictions on classroom teaching, the seminar will be conducted in a distance form via the Microsoft Teams application. Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
Credit requirements:
Elaboration and presentation of a seminar work - a didactic portfolio that will illustrate the preparation and implementation of an art task in the context of a specific current exhibition. A more detailed structure of the portfolio will be presented at the introductory meeting. Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
Today conception of gallery or museum as communication media. Gallery education in context of pedagogical practice. Social and cultural context of artefact. Relation ship author - artwork - spectator. Study of professional gallery education programs. Realization of educational program and its reflection. Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|