SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Role of social media and influencers in strategic communication - JKM537
Title: Role sociálních sítí a influencerů ve strategické komunikaci
Czech title: Role sociálních sítí a influencerů ve strategické komunikaci
Guaranteed by: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, MC [HT]
Capacity: unknown / 20 (20)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: enabled for web enrollment
Guarantor: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Mgr. Michaela Konopásková
Mgr. David Panýr
Teacher(s): Mgr. Michaela Konopásková
Mgr. David Panýr
Annotation - Czech
Předmět seznamuje studenty/ky s rolí sociálních sítí a influencerů ve strategické komunikace. Veškeré poznatky a teorie jsou demonstrovány na příkladech z praxe. Studující po absolvování kurzu získají širší pohled na vytváření strategií pro sociální sítě a pro spolupráce s influencery, které jsou v dnešní době nedílnou součástí marketingu téměř každé značky. Kromě rozšíření znalostí je cílem kurzu také osvojení dovedností jako je nastavování reklam, správný výběr influencerů či analýza již hotových kampaní.
Last update: Konopásková Michaela, Mgr. (26.01.2024)
Aim of the course - Czech

Cílem předmětu je poskytnout studentům hlubší porozumění sociálním médiím a influencer marketingu na teoretické a praktické úrovni. Studenti budou schopni analyzovat a aplikovat klíčové koncepty, strategie a nástroje používané v oblasti sociálních sítí a influencer marketingu. Předmět bude studenty připravovat na schopnost efektivně využívat sociální média jako nástroj pro propagaci, budování značky a dosahování marketingových cílů.

Last update: Konopásková Michaela, Mgr. (26.01.2024)
Course completion requirements - Czech

1) aktualita – student si připraví krátkou aktualitu o světě influencerů a sociálních sítí, kterou v prvních 5 minutách představí spolužákům (20 %)

2) průběžné úkoly – zadání bude upřesněno v průběhu hodin (30 %)

3) případová studie – závěrečný týmový projekt, cílem je vytvoření strategie na sociální sítě z pozice značky a za využití influencerů, výstupem je prezentace a tištěný podklad (50 %)

Každá část je hodnocena procenty. Celkový výsledek bude stanoven podle systému ECTS grading na stupnici A-F.  0-50 % = F, 51-60 % = E, 61-70 % = D, 71-80 % = C, 81-90 % = B a 91 % a více = A.

Last update: Konopásková Michaela, Mgr. (26.01.2024)
Literature - Czech
  • Silverman, G., 2001. The Secrets of Word-of-mouth Marketing: How to Trigger Exponential Sales Through Runaway Word of Mouth, Amacom.
  • Boerman, S. C., & van Reijmersdal, E. A. (2020). Disclosing Influencer Marketing on YouTube to Children: The Moderating Role of Para-Social Relationship. Frontiers in Psychology, 10. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.03042
  • Losekoot, M. & Vyhnánková, E., 2019. Jak na sítě, Brno: Jan Melvil Publishing
  • Thorne, L., 2008. Word-of -Mouth Advertising Online and Off: How to Spark Buzz, Excitement, and Free Publicity for Your Business or Organization -- With Little or No Money, Atlantic Publishing Group.
  • Enke, N., & Borchers, N. S. (2019). Social Media Influencers in Strategic Communication: A Conceptual Framework for Strategic Social Media Influencer Communication. International Journal of Strategic Communication, 13(4), 261–277. https://doi.org/10.1080/1553118X.2019.1620234
  • Wellman, M. L., Stoldt, R., Tully, M., & Ekdale, B. (2020). Ethics of Authenticity: Social Media Influencers and the Production of Sponsored Content. Journal of Media Ethics, 35(2), 68–82. https://doi.org/10.1080/23736992.2020.1736078
Last update: Konopásková Michaela, Mgr. (26.01.2024)
Teaching methods - Czech

Výuka se skládá z klasických přednášek, diskusí s hosty z oborů a praktických hodin, v rámci kterých se studenti učí pracovat s různými softwary. U studujících se předpokládá aktivní účast na výuce a nastudování materiálů na každou přednáškou. Literatura, zdroje a další studijní materiály jsou uváděny v Moodle.

Last update: Konopásková Michaela, Mgr. (26.01.2024)
Syllabus - Czech

1.     Word Of Mouth marketing (D. Panýr)

Vývoj word of mouth ve světě, jeho specifika a formy. Modely šíření.

2.     Intro do sociálních sítí (M. Konopásková)

Populární formáty a platformy, komnaty ozvěn, community management, algoritmy.

3.     Sociální sítě v ČR (M. Konopásková)

Jednotlivé zastoupení soc. sítí na tuzemském trhu, význam SoMe pro značku, analýza virálních případů.

4.     Host (bude upřesněno)

Host z řad influencerů nebo social media managerů.

5.     Influencer marketing (D. Panýr)

Rozdělení do kategorií, oslovování influencerů, legislativa v ČR a ve světě, věrohodnost doporučení, FOMO.

6.     Kampaně s influencery (D. Panýr)

Příprava smluv, postup při přípravě kampaně s influencery, underaged influenceři, ukázky kampaní a jejich analýza.

7.     Host (bude upřesněno)

Host z řad influencerů nebo social media managerů.

8.     Strategie a obsahový marketing + zadání závěrečných prací (M. Konopásková)

Tvorba strategie, příprava content plánu, testování obsahu, legislativa u použití obsahu a cílení, SEO analýza, analýza kanálů.

9.      Host (bude upřesněno)

Host z řad influencerů nebo social media managerů.

10.    Nastavování reklam na soc. sítích (M. Konopásková)

Praktická hodina – práce v Business Manageru a základní orientace v něm, představení dalších užitečných nástrojů pro práci na soc. sítích.

11.  Analýza kampaní (D. Panýr + M. Konopásková)

Vyhodnocování kampaní a užitečné tools, nastavování KPIs a dalších cílů, co očekávat od influencerů, jsou čísla všechno?

12. + 13.  Prezentace závěrečných projektů

Last update: Konopásková Michaela, Mgr. (30.01.2025)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html