|
|
|
||
Předmět představující mechanismy filmového trhu, a to zejména se zaměřením na jeho PR, distribuci a diváckou percepci. Přednáší Mgr. Alice Aronová, Ph.D., PR manažerka největší filmové distribuční společnosti v České republice CinemArt, a.s. Last update: Štoll Martin, prof. MgA., Ph.D. (16.09.2024)
|
|
||
Za zimní semestr musí student odevzdat písemnou práci z jednoho vybraného tématu, které bylo odpřednášeno a to v rozsahu pět až deset stran, jejímž cílem je znalost filmových pojmů a uvedení příkladů v praxi, osvojení odborné terminologie, pochopení daného jevu včetně jeho správné interpretace. Téma práce (kromě posledního 12. tématu) vychází z probraných témat na přednáškách a záleží na výběru studenta. Last update: Štoll Martin, prof. MgA., Ph.D. (16.09.2024)
|
|
||
Základní literatura: Kristin Thompsonová, David Bordwell, Dějiny filmu. Přehled světové kinematografie. Praha 2007. Kristin Thompsonová, David Bordwell, Umění filmu - Úvod do studia formy a stylu. Praha 2011. Jerzy Plazewski, Dějiny filmu 1895 - 2005. Praha 2009. James Monaco, Jak číst film. Praha 2004. Radomír D. Kokeš, Rozbor filmu. Brno 2015. kolektiv autorů, Film a dějiny. Osm dílů, Praha 2005 - 2022.
Doplňující literatura: Mojmír Drvota, Základní složky filmu. Praha 1994. David Jan Novotný, Chcete psát scénář? Základy dramaturgie. Praha 1995. Jean – Claude Carriére, Vyprávět příběh. Praha 1995. Ivo Pondělíček, Svět k obrazu svému. Praha 1999. Richard Taylor, Filmová propaganda. Sovětské Rusko a nacistické Německo. Praha 2016. Pavel Aujezdský, Audiovizuální propaganda. České země mezi Sovětským svazem a Německem. 1914 – 1989. Brno 2019. Leni Riefenstahlová, V mé paměti. Praha 2002. Steven Bach, Leni Riefenstahlová: život a dílo "Hitlerovy filmařky". Praha 2009. Dawn B. Sova, Zakázané filmy. 125 příběhů filmové cenzury. Praha 2005. Petr Szczepanik , Továrna Barrandov. Svět filmařů a politická moc 1945 – 1970. Praha 2016. Pavel Skopal, Naplánovaná kinematografie. Český filmový průmysl 1945 - 1960. Praha 2012. Lukáš Skupa, Vadí – nevadí (k filmové cenzuře v Československu v letech 1962 – 1970). Praha 2016. Štěpán Hulík, Kinematografie zapomnění. Počátky normalizace ve Filmovém studiu Barrandov (1968 - 1973). Praha 2012. Ivan David, Filmové právo: Autorskoprávní perspektiva. Praha 2015. Last update: Štoll Martin, prof. MgA., Ph.D. (16.09.2024)
|
|
||
Program kurzu: 1. Základy filmového marketingu a PR (včetně pojmů: product placement ve filmové produkci a filmový merchandising) 2. Mainstreamové x artové filmy 3. Filmové žánry 4. Pojmy a příklady slavných zakázaných filmů: filmová cenzura, filmová propaganda a situace v současných médiích (dezinformace) 5. Psychologie filmového zážitku 6. Význam filmových cen a dopad na diváckou návštěvnost 7. Zaostřeno na filmový plakát 8. Produkce filmu a svět současné filmové postprodukce (ukázky z postprodukčního studia UPP) 9. Principy filmové distribuce (výběr a nákup filmů) a vliv distributorů na nabídku filmů v kinech 10. Provozování kin a současný divák aneb proměna publika po covidu 11. Nácvik PR u filmového projektu 12. Na závěr: pár triků, jak napsat kvalitní filmovou recenzi (možný host) Last update: Štoll Martin, prof. MgA., Ph.D. (16.09.2024)
|