Seminární sdělení, dovednostní mikrovýstupy a jejich reflexe, rozbory modelových pedagogických situací, nácvik hospitace, samostatná tvorba didaktického projektu a jeho skupinová obhajoba.
Syllabus - Czech
Last update: Miroslava Klozová (05.02.2013)
Přednášky
Pedagogika jako věda. Výchovně vzdělávací koncepce v chronologickém přehledu. Klasické humanistické ideje ve výchově. (Svatoš 3)
Zahraniční snahy a domácí snahy o reformu vzdělávání . Soudobé výchovně vzdělávací koncepce. Aktuální výchovně-vzdělávací témata. (Svatoš 3)
Praktická cvičení a semináře
Vyučující
doc. MUDr. Tomáš Svatoš, Ph.D.
Semináře
Edukační činitelé - vychovatel a vychovávaný. Výchovné složky (multikultura, výchova ke zdraví, evropanství etc.) Vyučovací hodina její didaktické zřetel.
Technologie vzdělávání, vyučovací metody a organizační formy. Pedagogický výzkum, hospitace a pozorování.
Literature - Czech
Last update: Miroslava Klozová (05.02.2013)
Doporučená literatura
BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha : Portál, 1998.
JANIŠ, K., KRAUS, B., VACEK, P. Kapitoly ze základů pedagogiky. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004.
JŮVA,V. Stručné dějiny pedagogiky. Brno: Paido, 1994.
KŘIVOHLAVÝ, J. a MAREŠ, J. Komunikace ve škole. Brno : CDVU MU, 1995.
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E. a MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 1995, 1998.
PRŮCHA, J. Alternativní škola. Hradec Králové, Gaudeamus 1997
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál 1997.
PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Praha: Portál, 2001.
PRŮCHA, J. Učitel - současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002.
SVATOŠ, T. Kapitoly ze sociální a pedagogické komunikace. Hradec Králové : Gaudeamus, 2006.
--- Didaktické a komunikativní dovednosti v přípravě budoucích učitelů. IN DOLEŽALOVÁ, J. (ed.) Didaktika v pregraduální přípravě učitelů a její vztah k praxi. Hradec Králové : Gaudeamus, 2005, s. 19-28. ISBN 80-7041-211-9.
SVATOŠ, T. Malá didaktika. Hradec Králové : Gaudeamus, 2006.
ŠIMONÍK, O. Úvod do didaktiky základní školy. Brno : MSD, 2005.
ŠVEC, V. (ed.) Cesty k učitelské profesi: utváření a rozvoj pedagogických dovedností. Brno : Paido, 2002.