SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Didactics of Nursing - FBV1030
Title: Didaktika ošetřovatelství
Guaranteed by: Department of Social Medicine (15-190)
Faculty: Faculty of Medicine in Hradec Králové
Actual: from 2016
Semester: winter
Points: 0
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:9/9, C [HS]
Capacity: unlimited
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Level:  
Guarantor: Mgr. Eva Vachková, Ph.D.
Examination dates   Schedule   
Annotation - Czech
Last update: Bc. Alena Klausová (26.08.2015)
Předmět rozšiřuje poznatky z oblasti výchovy a sebevýchovy. Objasňuje vlivy, které přispívají k formování osobnosti. Seznamuje se zásadami efektivní výuky a hodnocení její účinnosti.
Requirements to the exam - Czech
Last update: Bc. Alena Klausová (26.08.2015)

Zápočet

75% účast na seminářích a zpracování seminární práce na zadané téma projektování výuky.

Syllabus - Czech
Last update: Bc. Alena Klausová (26.08.2015)

Přednášky

  1. Činitelé výuky: žák, učitel, učivo, prostředí. Výukové cíle a jejich taxonomie. (Vachková 3)
  2. Organizační formy výuky. (Vachková 3)
  3. Výukové metody. Materiální didaktické prostředky. (Vachková 3)

 

Praktická cvičení a semináře

Vyučující

  • Mgr. Eva Vachková, Ph.D.

 

Semináře

  1. Projektování, realizace a evaluace výuky. Pedagogická diagnostika a autodiagnostika.
  2. Realizace výuky.
  3. Hodnocení výsledků výuky. Sebevzdělávání, sebevýchova, seberealizace .
Literature - Czech
Last update: Bc. Alena Klausová (26.08.2015)

Doporučená literatura

Kalhous, Z., Obst, O. a kol.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002, 2.vyd. ISBN 80-244-0217-3.

Průcha, J.: Moderní pedagogika. (věda o edukačních procesech).  Praha: Portál, 1997 ISBN 80-7178-730-3.

Průcha, J.: Přehled pedagogiky. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-379-4.

Průcha, J.: Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2009, 6.vyd., s. 400. ISBN 978-80-7367-647-6.

Čáp, J., Mareš, J.: Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 978-80-7367-273-7.

Dytrtová, R., Krhutová, M.: Učitel. Příprava na profesi. Praha: Grada, 2009 ISBN 978-80-247-2863-6.

Grecmanová H., Urbanovská E., Novotný P.: Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc 2000.

Horák, F.: Aktivizující didaktické metody. UP Olomouc, 1991.

Kasíková, H.: Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997 ISBN 80-7178-167-3.

Kolář, Z., Raudenská, V., Fruhaufová, V.: Didaktické znalosti a dovednosti učitele.  Ústí nad Labem: PedF UJEP, 2001. ISBN 80-7044-361-8.

Kolář, Z., Šikulová, R.: Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0885-X.

Kolář, Z., Šikulová, R.: Vyučování jako dialog. Praha: Grada, 2009. 132 s. ISBN 978-80-247-1541-4.

Kyriacou, CH.: Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. 2. vyd. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8.

Mareš, J.: Styly učení žáků a studentů. Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.

Mužík, J.: Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Plzeň: Fraus, 2005. ISBN 80-7238-220-9.

Skalková, J.: Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1921-7.

Vališová, A. Kasíková, H. a kol.: Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1734-0

Závodná, V.: Pedagogika v ošetrovateĺstve. Martin: Osveta, 2005. ISBN 80-8063-193-X.

 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html