|
|
|
||
Poskytuje základní informace z pedagogiky se zaměřením na potřeby sesterské praxe. Last update: Sedlářová Petra, Mgr. (16.09.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit se základními otázkami pedagogiky, poznatky současného školství. Propojit učivo z pedagogiky s učivem z ošetřovatelství. Student umí užívat získané vědomosti a dovednosti z pedagogiky v edukačním působení na nemocné i při vedení studentů na odborné praxi. Last update: Sedlářová Petra, Mgr. (16.09.2024)
|
|
||
JUŘENÍKOVÁ, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2010. 77 stran. ISBN 9788024721712. VALIŠOVÁ, Alena, KASÍKOVÁ, Hana. Pedagogika pro učitele . 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s. 2011, 404s. ISBN 978-80-247-3357-9 · PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 4. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. 322 s. ISBN 9788073674168. · BENEŠ, Milan. Andragogika. 1. vyd. Praha: Eurolex Bohemia, 2003. 216 s. ISBN 80-86432-23-8. · PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 2., přeprac. a aktualiz. vy. Praha: Portál, 2002. 481 s. ISBN 80-7178-631-4 Last update: Sedlářová Petra, Mgr. (16.09.2024)
|
|
||
přednášky, semináře, diskuze, řízené samostudium v Moodle, projektová výuka Last update: Sedlářová Petra, Mgr. (16.09.2024)
|
|
||
Předmět je zakončen zápočtem a zkouškou.
2. Včasné plnění a pozitivní hodnocení úkolů zadaných v Moodle 3. Povinná účast na projektové výuce a výstupu z projektu (nemoc a důvody hodné zvláštní zřetele budou s vyučujícím hodnoceny individuálně), písemně vypracovaný metodický plán včas odevzdaný v Moodle, precizní příprava projektu, včas odevzdaná sebereflexe a hodnocení výstupu z projektu Zkouška Udělení zápočtu je podmínkou přistoupení ke zkoušce Termíny zkoušky - viz. SIS. Termíny budou vypsány v dostatečném množství. Zkouška - prezentace výstupu z projektu týkající se tvorby edukačního materiálu. Úkol bude zadán při výuce. Hodnocení standardizováno. Zadání a hodnociení viz. Moodle. Last update: Sedlářová Petra, Mgr. (21.02.2025)
|
|
||
Pedagogika jako věda. Pedagogické principy. Učení,vyučování. Vyučovací metody a jejich využití v ošetřovatelské praxi. Problematika hodnocení v ošetřovatelské praxi. Edukační proces. Sestra v roli edukátorky. Edukace jako součást terapeutického procesu. Sebereflexe v edukačním procesu. Sestra v roli mentorky klinické praxe. Last update: Sedlářová Petra, Mgr. (16.09.2024)
|