|
|
|
||
Bez ekonomiky a managementu se neobejde žádná soukromá či státní organizace, podnik, firma. K naplnění vizí a cílů jsou používány jednotlivé efektivní procesy, tak aby firma dospěla k cíli díky dobrému rozhodování a kvalitně nastavenému systému celkového řízení společnosti. Nedílnou součástí managementu jsou marketingové strategie, které uvádí a stabilizují firmu na trhu.
Student po úspěšném absolvování předmětu Ekonomika zná základní teoretické a metodologické poznatky z oblasti makroekonomie a mikroekonomie, je schopen využít informace o podnikání - základy managementu, ekonomického vedení, tvorby marketingové strategie, vyhodnocování výsledků a sestavení podnikatelského plánu ve vlastní podnikatelské činnosti. Je seznámen s problematikou daňové evidence, dovede aplikovat poznatky z daňové problematiky v podnikání, je seznámen s problematikou veřejného zdravotního pojištění a sociálního zabezpečení a poznatky dovede využít pro výstupy z těchto oblastí. Last update: Křížová Petra, Mgr., DiS. (12.09.2022)
|
|
||
Záměrem předmětu ekonomika, management je vysvětlit úlohu v institucích různého charakteru. Objasnit oblasti ekonomiky, managementu a marketingu v oboru dentální hygienista a v provozu zubní praxe, stejně jako hledat cestu uplatnění produktu dle potřeb a přání zákazníků ve prospěch instituce či firmy. Studenti získají základy ekonomie, managementu a tvorby marketingové strategie včetně vyhodnocování výsledků a sestavení podnikatelského plánu.
Last update: Křížová Petra, Mgr., DiS. (12.09.2022)
|
|
||
90% docházky zápočet - vypracování zadané seminární práce v rozsahu minimálně 7 stran klasifikace - ustní zkouška, podmínkou přihlášení na zkoušku je splněný zápočet Last update: Křížová Petra, Mgr., DiS. (12.09.2022)
|
|
||
Dědková J. Honzáková I.: Základy marketingu, TU Liberec 2006 Dornbusch, R., Fischer, S.: Makro ekonomie šesté vydání, vydalo SPN, Praha, 1994 Foret, M.: Marketingové základy a postupy, Computer Press,Praha 2001 Havlíček, K.: Management & Controling, malé a střední firmy, Vysoká škola finanční a správní o.p.s. edice EUPRES, 2011 Havlíček, K., Kašík, K.: Marketing při utváření podnikové strategie, Vysoká škola finanční a správní o.p.s. edice EUPRES, 2012 Hruška, V.: Účetnictví ve zjednodušeném rozsahu pro podnikatele, nakladatelství VOX a.s. ISBN: 97-88086324-85-2 Janečková, L., Vašíková, M.: Marketing služeb, Grada Publishing a.s., 2001 Macáková, L. a kolektiv, Mikroekonomie, Melandrium Slaný, 1998 Popesko, B., Tučková, Z., Novák, P.: Kalkulace nákladů ve zdravotnických organizacích, Wolters Kluwer, 2014 Povichrová, J.: Ekonomika v podnikání, Rubico, 2002. ISBN 80-85839-80-6 Souček, Z., Burian. J,: Strategické řízení zdravotnických zařízení, 2007 Synek, M. a kol.: Manažerská ekonomika 5. aktualizované vydání, Grada Publishing a.s., 2011 Platná legislativa
Last update: Křížová Petra, Mgr., DiS. (19.10.2022)
|
|
||
Ekonomická teorie a základní ekonomické pojmy (hrubý národní produkt, hrubý domácí produkt, výrobní faktory, nabídka, poptávka, náklady, výnosy, kalkulace). Podnikaní (obchodní společnosti, podnikání podle živnostenského zákona a podle zvláštních předpisů, sdružování podnikatelů mimo obchodní společnosti). Podnikatelský plán (marketingová strategie, rozpočet) Vztahy podnikatelských subjektů k peněžním ústavům (založení běžného účtu, úvěry a podmínky jejich poskytování, platební styk). Účetnictví podnikatelů (zákon o účetnictví). Sociální a zdravotní pojištění, státní sociální podpora. Přehled o daňové soustavě ČR (daň z přidané hodnoty, silniční daň, daň z nemovitostí, daň z příjmů). Úvod od managementu praxe dentální hygienistky Prodej - fáze prodeje, cíle prodeje, užitek a jeho vymezení Základy psaní životopisu a motivačního dopisu Last update: Křížová Petra, Mgr., DiS. (07.11.2022)
|