SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Multimedia Project - ANM50649
Title: Multimediální projekt
Guaranteed by: Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2023
Semester: summer
Points: 0
E-Credits: 6
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, Ex [HT]
Capacity: unknown / unlimited (25)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Level:  
Additional information: http://novamedia.ff.cuni.cz/
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
can be fulfilled in the future
Guarantor: Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D.
Annotation -
The focus of the course lies in the managed project activities of the student teams, who can experience the project from start to finish. Teams run real-world projects during the semester, consult with their client and mentor on a regular basis, and share their progress/experience with each other. The projects are different each year and their themes are defined according to the current social needs. Their focus covers the whole range of the new media field.
Last update: Sedláček Jakub, Mgr., Ph.D. (22.02.2025)
Aim of the course - Czech

Multimediální projekty jsou realizovány vždy v návaznosti na aktuální nabídku projektů, která se zveřejňuje nejpozději v den úvodního setkání (tzv. burzy projektů). Zadání projektů jsou formulována tak, aby dávala prostor pro vlastní invenci a návrh řešení (ve spolupráci se zákazníkem). Týmy k projektům se formují na burze: proberte se spolužáky, jakým způsobem byste projekt chtěli nebo mohli řešit, přispět k jeho úspěšnému dokončení, co byste si chtěli vyzkoušet nebo se naučit.

Pokud se (například ze zdravotních důvodů) nemůžete úvodní burzy projektů účastnit, domluvte se s některým ze spolužáků, aby vás při rozdělování do týmů na místě zastoupil, nebo vzal s sebou mezi ostatní na telefonu. Zpětně se hledání projektu řeší hůř a projekty mívají naplněné horní limity počtu řešitelů.

Každý tým má pravě jednoho vedoucího, který jej řídí, koordinuje a rozděluje úkoly. Vedoucí týmu za tým rovněž komunikuje navenek (směrem ke klientovi i garantovi předmětu). Prvním úkolem vedoucího týmu je poslat garantovi předmětu co nejdříve (ideálně ihned po burze) email se složením týmu a vybraným projektem. Jako odpověď dostane kontakt na klienta, s nímž za tým domluví první setkání, z něhož vzejde návrh řešení projektu (více viz sylabus níže).

Předmět je otevřen i studentům mimo Studia Nových Médií, nemohou však plnit roli vedoucího týmu a je zcela zásadní, aby byli na úvodní burze projektů.

Chcete na burzu přijít s vlastním projektem a řešit ho? Jde to! Ale ne bez pravidel. Každý projekt potřebuje mantinely a jasný cíl. Vyjma zvláštních (a individuálně dohodnutých) případů potřebujete konkrétního zákazníka, kterému bude projekt šit na míru, bude s ním pravidelně konzultován a kterému bude výstup projektu nakonec ideálně i sloužit. Zákazníkem by neměl být váš zaměstnavatel - takový projekt je ale teoreticky možné nabídnout ostatním. Chceme, aby se projekty vyznačovaly nějakou mírou tvůrčí a organizační svobody a vaší invence - aby výsledkem bylo něco, pod čím se budete cítit podepsáni. Neakceptujeme tedy projekty, kde byste hráli roli subdodavatelů nějaké rovnou příliš konkrétně definované činnosti ("budeme ořezávat fotky", "budeme vyplňovat položky v databázi"). Projekty umělecké postrádající jasného zákazníka musí směřovat k nějakému konkrétnímu, formálnímu způsobu prezentace (galerie, výstava, festival, instalace..), který bude domluvený předem a pomůže mantinely nastavit. MMP nejsou sólo aktivita, tedy nejprve zjistěte, zda Váš nápad má mezi spolužáky nějaký ohlas. Pokud mít bude, alespoň týden před burzou se mi ozvěte na jakub.sedlacek@ff.cuni.cz a budeme řešit dál.

Last update: Sedláček Jakub, Mgr., Ph.D. (22.02.2025)
Course completion requirements - Czech

Úspěšné zakončení předmětu předpokládá zapojení studujících po celou dobu realizace projektu, průběžné předkládání dílčích výstupů, pravidelnou komunikaci s klientem i garantem předmětu a průběžné zohledňování poskytované zpětné vazby při realizaci projektu.

Účast na úvodní burze projektů, průběžné prezentaci postupu v polovině i závěrečném neveřejném a následně veřejném vystoupení je povinná pro všechny členy týmu a absenci na nich lze omluvit pouze ve výjimečných případech (prezentací je, po domluvě, možné se účastnit přes Zoom). Stanovené termíny a pokyny jsou závazné pro všechny studující a jejich nedodržení či nerespektování povede k zápisu výsledné atestace "nevyhověl(a)".

Konzultační schůzky s garantem předmětu proběhnou hybridně v učebně a na Zoomu.

Závěrečné podklady projektu musí být předloženy v odpovídající formě nejpozději v termínu uvedeném na konci harmonogramu.

Last update: Sedláček Jakub, Mgr., Ph.D. (22.02.2025)
Literature - Czech

DAVIS, B.: 97 klíčových znalostí projektového manažera: Zkušenosti expertů z praxe. Computer Press, Praha 2010

BULÍČKOVÁ, S., VLASÁK, R.: Základy projektování informačních systémů, Karolinum Praha 2004

DVOŘÁK, D.: Řízení projektů: Nejlepší praktiky s ukázkami v Microsoft Office, Computer Press Praha 2008

TAYLOR, J.: Začínáme řídit projekty, Computer Press Praha 2007

Manuály a tutoriály s ohledem na charakter zpracovávaného projektu.

Last update: Paštěka Václav, Mgr. (19.09.2022)
Syllabus - Czech

Harmonogram předmětu (a závazné termíny vážící se k jednotlivým krokům)

Předmět je v rozvrhu obvykle vypsán jako velmi dlouhý blok, ale skutečně dlouhé jsou pouze prezentace v polovině, závěrečné neveřejné a nakonec závěrečné veřejné (které se ale konají večer mimo rozvrh). Zbytek termínů slouží pro individuální konzultace týmů s garantem předmětu, kterých se povinně účastní pouze vedoucí týmů.

I. návrh řešení projektu: Každý zformovaný tým prostřednictvím svého vedoucího předloží garantovi předmětu návrh řešení projektu, ve kterém budou jednoznačně rozděleny role jednotlivých účastníků, bude specifikováno jejich konkrétní zapojení do projektu a svěřená zodpovědnost (každý tým má pravě jednoho vedoucího). Návrh dále bude obsahovat promyšlený projektový plán (připravený v návaznosti na harmonogram předmětu), ze kterého bude jednoznačně patrné, co bude týmem vytvořeno a doručeno k jakému termínu. Dokument ve své nejobsáhlejší části odpovídající formou nabídne podrobný popis týmového návrhu řešení projektu. Dokument musí být doplněn o dvě předepsané přílohy (harmonogram a časovou osu).

Návrh řešení projektu není jednostranným vyjádřením představy týmu o možném řešení, nýbrž se jedná o jednotný, s garantem projektu prodiskutovaný a klientem odsouhlasený promyšlený plán (tým se musí před jeho vypracováním alespoň jednou setkat s klientem), který má jasně pojmenováné cíle i to, jakým způsobem jich bude dosaženo.

(Pokud není návrh řešení projektu předložen včas, v odpovídající podobě, není schválený klientem nebo jiným závažným způsobem nevyhovuje, garant předmětu jej může ukončit a projekt neprodleně rozpustit. V případě, že návrh obsahuje drobné nedostatky, které může tým na základě ústní zpětné vazby dopracovat, vstupuje do hry deadline pro předložení přepracovaného návrhu řešení projektu, týden po deadlinu původním.)

II. ústní zpětná vazba (online): Každý řešený projekt obdrží ústní zpětnou vazbu zvlášt od garanta předmětu na návrh řešení projektu. Účast je povinná pro vedoucí týmu, přesný čas si rezervuje vedoucí týmu v příslušném dokumentu.

III. povinná konzultace (online): Každý řešený projekt se musí zúčastnit konzultace s garantem předmětu k postupu řešení projektu. Účast je povinná pro vedoucí týmu, přesný čas si rezervuje vedoucí týmu v příslušném dokumentu.

IV. prezentace postupu projektu "v polovině": Každý tým vystoupí na tomto průběžném setkání a formou prezentace představí ostatním týmům v detailu svůj dosavadní postup při řešení projektu i úkoly, které mají ještě před sebou. Po vystoupení každého týmu následuje diskuse. Účast je povinná pro všechny členy týmu.

V. a VI. povinná konzultace (online): Každý řešený projekt se musí zúčastnit konzultace s garantem předmětu k postupu řešení projektu. Účast je povinná pro vedoucí týmu, přesný čas si rezervuje vedoucí týmu v příslušném dokumentu.

VII. závěrečná neveřejná prezentace: Každý tým vystoupí na závěrečných neveřejných prezentacích a formou prezentace představí ostatním studujícím svůj projekt a jeho výsledky. Po vystoupení každého týmu následuje diskuse. Účast je povinná pro všechny členy týmu.

VIII. závěřečná veřejná prezentace: Každý tým vystoupí na závěrečných veřejných prezentacích a formou prezentace představí ostatním studujícím, absolventům, oborovým přátelům, klientům i veřejnosti svůj projekt a jeho výsledky. Po každém vystoupení následuje 5 minut pro dotazy z publika a moderátora. Členové týmu se dostaví s půlhodinovým předstihem na místo a finální verzi prezentace budou mít s sebou na flashdisku.

IX. odevzdání kompletních podkladů pro zveřejnění projektu & získání atestace: Kompletní podklady musí být vypracovány podle definované šablony a doručeny popsaným způsobem ve stanoveném termínu, aby mohl tým získat atestaci.

Last update: Sedláček Jakub, Mgr., Ph.D. (22.02.2025)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html