|
|
|
||
The focus of the course lies in the managed project activities of the student teams, who can experience the project from start to finish. Teams run real-world projects during the semester, consult with their client and mentor on a regular basis, and share their progress/experience with each other. The projects are different each year and their themes are defined according to the current social needs. Their focus covers the whole range of the new media field.
Last update: Sedláček Jakub, Mgr., Ph.D. (22.02.2025)
|
|
||
Multimediální projekty jsou realizovány vždy v návaznosti na aktuální nabídku projektů, která se zveřejňuje nejpozději v den úvodního setkání (tzv. burzy projektů). Zadání projektů jsou formulována tak, aby dávala prostor pro vlastní invenci a návrh řešení (ve spolupráci se zákazníkem). Týmy k projektům se formují na burze: proberte se spolužáky, jakým způsobem byste projekt chtěli nebo mohli řešit, přispět k jeho úspěšnému dokončení, co byste si chtěli vyzkoušet nebo se naučit. Pokud se (například ze zdravotních důvodů) nemůžete úvodní burzy projektů účastnit, domluvte se s některým ze spolužáků, aby vás při rozdělování do týmů na místě zastoupil, nebo vzal s sebou mezi ostatní na telefonu. Zpětně se hledání projektu řeší hůř a projekty mívají naplněné horní limity počtu řešitelů. Každý tým má pravě jednoho vedoucího, který jej řídí, koordinuje a rozděluje úkoly. Vedoucí týmu za tým rovněž komunikuje navenek (směrem ke klientovi i garantovi předmětu). Prvním úkolem vedoucího týmu je poslat garantovi předmětu co nejdříve (ideálně ihned po burze) email se složením týmu a vybraným projektem. Jako odpověď dostane kontakt na klienta, s nímž za tým domluví první setkání, z něhož vzejde návrh řešení projektu (více viz sylabus níže). Předmět je otevřen i studentům mimo Studia Nových Médií, nemohou však plnit roli vedoucího týmu a je zcela zásadní, aby byli na úvodní burze projektů. Chcete na burzu přijít s vlastním projektem a řešit ho? Jde to! Ale ne bez pravidel. Každý projekt potřebuje mantinely a jasný cíl. Vyjma zvláštních (a individuálně dohodnutých) případů potřebujete konkrétního zákazníka, kterému bude projekt šit na míru, bude s ním pravidelně konzultován a kterému bude výstup projektu nakonec ideálně i sloužit. Zákazníkem by neměl být váš zaměstnavatel - takový projekt je ale teoreticky možné nabídnout ostatním. Chceme, aby se projekty vyznačovaly nějakou mírou tvůrčí a organizační svobody a vaší invence - aby výsledkem bylo něco, pod čím se budete cítit podepsáni. Neakceptujeme tedy projekty, kde byste hráli roli subdodavatelů nějaké rovnou příliš konkrétně definované činnosti ("budeme ořezávat fotky", "budeme vyplňovat položky v databázi"). Projekty umělecké postrádající jasného zákazníka musí směřovat k nějakému konkrétnímu, formálnímu způsobu prezentace (galerie, výstava, festival, instalace..), který bude domluvený předem a pomůže mantinely nastavit. MMP nejsou sólo aktivita, tedy nejprve zjistěte, zda Váš nápad má mezi spolužáky nějaký ohlas. Pokud mít bude, alespoň týden před burzou se mi ozvěte na jakub.sedlacek@ff.cuni.cz a budeme řešit dál. Last update: Sedláček Jakub, Mgr., Ph.D. (22.02.2025)
|
|
||
Úspěšné zakončení předmětu předpokládá zapojení studujících po celou dobu realizace projektu, průběžné předkládání dílčích výstupů, pravidelnou komunikaci s klientem i garantem předmětu a průběžné zohledňování poskytované zpětné vazby při realizaci projektu. Účast na úvodní burze projektů, průběžné prezentaci postupu v polovině i závěrečném neveřejném a následně veřejném vystoupení je povinná pro všechny členy týmu a absenci na nich lze omluvit pouze ve výjimečných případech (prezentací je, po domluvě, možné se účastnit přes Zoom). Stanovené termíny a pokyny jsou závazné pro všechny studující a jejich nedodržení či nerespektování povede k zápisu výsledné atestace "nevyhověl(a)". Závěrečné podklady projektu musí být předloženy v odpovídající formě nejpozději v termínu uvedeném na konci harmonogramu. Last update: Sedláček Jakub, Mgr., Ph.D. (22.02.2025)
|
|
||
DAVIS, B.: 97 klíčových znalostí projektového manažera: Zkušenosti expertů z praxe. Computer Press, Praha 2010 BULÍČKOVÁ, S., VLASÁK, R.: Základy projektování informačních systémů, Karolinum Praha 2004 DVOŘÁK, D.: Řízení projektů: Nejlepší praktiky s ukázkami v Microsoft Office, Computer Press Praha 2008 TAYLOR, J.: Začínáme řídit projekty, Computer Press Praha 2007 Manuály a tutoriály s ohledem na charakter zpracovávaného projektu. Last update: Paštěka Václav, Mgr. (19.09.2022)
|
|
||
Harmonogram předmětu (a závazné termíny vážící se k jednotlivým krokům) I. návrh řešení projektu: Každý zformovaný tým prostřednictvím svého vedoucího předloží garantovi předmětu návrh řešení projektu, ve kterém budou jednoznačně rozděleny role jednotlivých účastníků, bude specifikováno jejich konkrétní zapojení do projektu a svěřená zodpovědnost (každý tým má pravě jednoho vedoucího). Návrh dále bude obsahovat promyšlený projektový plán (připravený v návaznosti na harmonogram předmětu), ze kterého bude jednoznačně patrné, co bude týmem vytvořeno a doručeno k jakému termínu. Dokument ve své nejobsáhlejší části odpovídající formou nabídne podrobný popis týmového návrhu řešení projektu. Dokument musí být doplněn o dvě předepsané přílohy (harmonogram a časovou osu). II. ústní zpětná vazba (online): Každý řešený projekt obdrží ústní zpětnou vazbu zvlášt od garanta předmětu na návrh řešení projektu. Účast je povinná pro vedoucí týmu, přesný čas si rezervuje vedoucí týmu v příslušném dokumentu. III. povinná konzultace (online): Každý řešený projekt se musí zúčastnit konzultace s garantem předmětu k postupu řešení projektu. Účast je povinná pro vedoucí týmu, přesný čas si rezervuje vedoucí týmu v příslušném dokumentu. IV. prezentace postupu projektu "v polovině": Každý tým vystoupí na tomto průběžném setkání a formou prezentace představí ostatním týmům v detailu svůj dosavadní postup při řešení projektu i úkoly, které mají ještě před sebou. Po vystoupení každého týmu následuje diskuse. Účast je povinná pro všechny členy týmu. V. a VI. povinná konzultace (online): Každý řešený projekt se musí zúčastnit konzultace s garantem předmětu k postupu řešení projektu. Účast je povinná pro vedoucí týmu, přesný čas si rezervuje vedoucí týmu v příslušném dokumentu. VII. závěrečná neveřejná prezentace: Každý tým vystoupí na závěrečných neveřejných prezentacích a formou prezentace představí ostatním studujícím svůj projekt a jeho výsledky. Po vystoupení každého týmu následuje diskuse. Účast je povinná pro všechny členy týmu. VIII. závěřečná veřejná prezentace: Každý tým vystoupí na závěrečných veřejných prezentacích a formou prezentace představí ostatním studujícím, absolventům, oborovým přátelům, klientům i veřejnosti svůj projekt a jeho výsledky. Po každém vystoupení následuje 5 minut pro dotazy z publika a moderátora. Členové týmu se dostaví s půlhodinovým předstihem na místo a finální verzi prezentace budou mít s sebou na flashdisku. IX. odevzdání kompletních podkladů pro zveřejnění projektu & získání atestace: Kompletní podklady musí být vypracovány podle definované šablony a doručeny popsaným způsobem ve stanoveném termínu, aby mohl tým získat atestaci. Last update: Sedláček Jakub, Mgr., Ph.D. (22.02.2025)
|