|
|
|
||
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (09.01.2020)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Last update: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (08.02.2024)
Stručný popis přípravy na výuku: Krátké pedagogické přípravy k jednotlivým tématům, výběr slovní zásoby, nácvik hudebního doprovodu, vypracování Pracovních listů "Hudební činnosti v logopedické prevenci", písemná reflexe po shlédnutí videozáznamu. |
|
||
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (29.01.2020)
BOGDANOWICZ, Marta a Jana SWIERKOSZOVÁ. Metoda dobrého startu. Ostrava: Kasimo, 1998dotisk. Metoda dobrého startu. ISBN 80-902497-0-1. KMENTOVÁ, Milena. Hudební a řečové projevy předškolních dětí a jejich vzájemné ovlivňování. V Praze: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2015. ISBN 978-80-7290-869-1. KMENTOVÁ, Milena. Slovo, slůvko, slovíčko, honem poběž, písničko!: hudební činnosti v logopedické prevenci. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1333-8. KMENTOVÁ, Milena. Třídá zpívá ÍÁÍÁ: hudební hry v rozvoji fonematického uvědomování. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1479-3. Pracovní listy „Hudební činnosti v logopedické prevenci“ ke stažení zde: http://pages.pedf.cuni.cz/khv/studium/predskolni-pedagogika-a-vychovatelstvi/ucitelstvi-pro-ms/studijni-materialy-ke-stazeni/
|
|
||
Last update: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (09.04.2021)
Témata: 1) Výběr a modifikace hudebních činností s ohledem na předškolní dítě s NKS a OMJ. 2) Diagnostika sluchové pozornosti a hudebnosti předškolního dítěte s NKS nebo OMJ. 3) Hudební činnosti pro rozšiřování a aktivizaci slovní zásoby I. (substantiva). 4) Hudební činnosti pro rozšiřování a aktivizaci slovní zásoby II. (další slovní druhy). 5) Hudební činnosti v prevenci řečové nonfluence. 6) Vokální hry v rozvoji fonematického uvědomování I. (souhlásky). 7) Vokální hry v rozvoji fonematického uvědomování II. (samohlásky). 8) Práce s písní s ohledem na předškolní dítě s NKS a OMJ I. 9) Práce s písní s ohledem na předškolní dítě s NKS a OMJ II. 10) Hudební činnosti a rozvoj grafomotoriky, principy Metody dobrého startu. 11) Hudební činnosti a rozvoj grafomotoriky, aplikace principů MDS. |
|
||
Last update: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (09.04.2021)
Realizace hudebních činností v seminární výuce, prezentace připravených materiálů v rámci konzultace. U presenčního i kombinovaného studia má předmět výrazně činnostní charakter a vyžaduje aktivní přítomnost zapsaných studentů, přípravu a realizaci hudebních činností v seminární výuce. • Prezentace vypracovaných Pracovních listů Hudební činnosti v logopedické prevenci (8 aktivit) • Vedení jedné činnosti dle Pracovních listů HČLP dle vlastního výběru s doprovodem na zvonkohru • Prezentace a vedení vokální činnosti s dětskou písní modifikovanou podle potřeb a schopností dětí s NKS a OMJ, hra této písně na klavír • Písemná reflexe po shlédnutí videodokumentu (viz níže) • Příprava aktivity uplatňující principy Metody dobrého startu: hudební činnosti ve prospěch rozvoje grafomotoriky.
https://cizinci.nidv.cz/metodiky/ - Metodický materiál pro výuku dětí s odlišným mateřským jazykem – dvacetiminutový videozáznam, kde jsou názorně ukázány a okomentovány hudební činnosti podporující osvojování češtiny jako druhého jazyka. |
|
||
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (09.01.2020)
Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8679 (heslo pro hosta je akreditaceUMS2020). |