|
|
|
||
Last update: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (03.01.2020)
|
|
||
Last update: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (05.01.2019)
Studenti získají základní informace o dějinách hudby, budou poslouchat hudební ukázky z jednotlivých období, naučí se základům hry na zobcovou sopránovou flétnu, získají přehled o hudebních nástrojích symfonického orchestru a seznámí se s písňovým repertoárem, který je předmětem hry na klavír a v dalších semestrech i didaktiky HV. Dále získají informace o základech hudební psychologie a výsledkem bude zpracování hudební pohádky, která z těchto poznatků bude vycházet. |
|
||
Last update: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (28.01.2021)
Pokud to umožní epidemická situace, bude předmět vyučován presenčně/hybridně, a to s oporou o kurz v Moodle, kde budou zveřejňovány videozáznamy klíčových částí výuky. Nebude-li možno (z obecných nebo individuálních důvodů), přejde se plně do distanční formy s on-line výukou na platformě MS-Teams a s oporou v Moodle. |
|
||
Last update: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (26.02.2020)
ZENKL.L. ABC hudební nauky. Praha: Editio Barenreiter Praha, s r.o., 2003. ISBN 80-86385-21-3. HURNÍKOVÁ, Kateřina. Stručný průvodce dějinami evropské hudby: distanční text. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2007. ISBN 978-80-7290-333-7. DANIEL,L. Škola hry na sopránovou zobcovou flétnu. Praha: Panton, 1987. ISBN 35-091-87. KODEJŠKA,M.-POPOVIČ,M., VEREB,J. Klavírní doprovody a dirigování písní v MŠ a v ZŠ. Praha: Praha: UM-PedF, 2018. ISBN 978-80-7290-976-6. Hudební výchova: Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. UK v Praze – Pedagogická fakulta, Praha. ISSN 1210-3683. |
|
||
Last update: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (05.01.2019)
V plánovaném rozsahu přímého vyučování budou v seminářích uplatňovány dialogické metody práce. Studentům budou v nepřímé formě vzdělávání zadávány domácí práce v oblastech studia doporučené literatury z dějin hudby a poslechu hudby vybraných hudebních ukázek, které se vztahují k dějinám hudby. Studenti obdrží domácí práce k přípravě na závěrečný písemný test z dějin hudby.V průběhu semestru se uskuteční kolektivní názorná výuka hry na zobcovou sopránovou flétnu. V seminářích bude kolektivně rekapitulována probraná látka z prvního semestru. Studenti obdrží od vyučujícího vzory testů z dějin světové a české hudby, jejichž obdoba bude uplatněna u dílčí zkoušky na konci druhého semestru studia. Model zkoušky na konci druhého semestru bude konkrétně přiblížen a bude představen i systém jejího hodnocení. V průběhu letního semestru si připraví referáty k daným oblastem hudební psychologie a rovněž vytvoří hudební pohádku s vlastní písní. |
|
||
Last update: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (30.01.2020)
Odevzdané (opravené) průběžné písemné úkoly. Zkouška se skládá z písemného testu ze všeobecné hudební teorie, z písemného testu z dějin české a světové hudby, z poslechového testu hudebních ukázek české a světové hudby, z individuální praktické zkoušky z reprodukce notového zápisu rytmu hrou na tělo, ze zpěvu a hry písní pro předškolní děti a z praktické zkoušky ze hry na sopránovou zobcovou flétnu. Model zkoušky na konci druhého semestru bude konkrétně přiblížen a bude představen i systém jejího hodnocení. V hodnocení se projeví i kvalita hudební pohádky, která je tématem v 2. semestru studia UMŠ s prohloubenou specializací HV |
|
||
Last update: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (30.01.2020)
1) Hudební nauka - aplikace v praktických úkolech. 2) Dějiny hudby. 3) Hra na sopránovou zobcovou flétnu. 4) Základy hudební psychologie. |