|
|
|
||
Last update: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (10.09.2017)
|
|
||
Last update: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (10.09.2017)
Cílem disciplíny Hra na klavír I je uvést studenty do problematiky základů hry na klavír a doprovodů lidových písní v hlavních durových tóninách. Mírně pokročilí studenti se naučí několika přednesovým skladbám, které jsou vhodné pro pedagogické využití u dětí v předškolním věku. |
|
||
Last update: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (25.09.2020)
V rámci možností lze realizovat částečně výuku prezenčně a na základě individuální domluvy se studenty distančně. Pokud to z epidemiologických důvodů nebude možné, výuka proběhne distančně. |
|
||
Last update: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (10.09.2017)
KODEJŠKA,M.- POPOVIČ,M.. Příručka klavírních doprovodů a dirigování písní v MŠ a ZŠ. Praha:Portál 1996, 1. vydání, s.117, ISBN:80-7178-099-5. DROPOVÁ,A. Hráme na klavíri a keyboarde. Prešov: Prešovský hudobný spolok 2001, Súzvuk, 1. vydanie,s. 48, ISBN:80-968600-3-8. DOSTÁL,J. Nový Beyer. Zábavná klavírní škola s lidovými píšněmi, hrami a hádankami. Praha:Editio Supraphon 1971, 1. vydání, s.95, ISBN: 02-131-71. MILES, JOHN C. Začínáme hrát na klavír.Praha: Svojtka + CO 1998, 2.vydání, s.64, ISBN: 80-7237-056-1. KODEJŠKA,M. Výběr lidových a umělých písní pro děti v MŠ a ZŠ. Praha (kompendium) 2002. KODEJŠKA,M.. Výběr přednesových skladeb pro studium Učitelství pro MŠ. Praha: (kompendium) 2002. Kodejška,M. Individuální záznamové listy ke hře na klavír pro studenty.Učitelství pro MŠ.- A program, B program. Praha: (kompendium) 2005. |
|
||
Last update: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (10.09.2017)
V plánovaném rozsahu 13 týdnů výuky u prezenčního studia s dotací jedné hodiny za týden budou v seminářích uplatňovány dialogické metody práce a samostatná domácí práce. Studentům budou jednotlivé skladby a způsoby doprovodů písní názorně ukázány učitelem. Studentky budou mít možnost si tyto ukázky znovu přiblížit i při své domácí práci na elektronickém nosiči nebo na YouTube. Jednotlivé skladby a kroky jsou metodicky promyšlené a jsou zapsány v Individuálním záznamovém archu, který má každý student k dispozici a předkládá ho učiteli při výuce. Nároky na studenty jsou diferencované podle jejich předcházejících hudebních zkušeností do programu A (úplní začátečníci) a do programu B (dřívější zkušenost). Studenti obdrží zápočet, když splní veškeré předem uložené úkoly v oblasti hry na klavír a improvizace doprovodů lidových písní. |
|
||
Last update: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (10.09.2017)
Student začátečník (A program): I. Klavírní škola pro začátečníky: 1,2,3,4,5, 6,7,9,10, 11,13,14,1,3,4,5,6,7,8,11,16,21,22,23, 27,28, 32,33,34,35 II. Hra jednooktávové stupnice pravou rukou úhozem shora: C dur, D dur, E dur III. Hra akordické kadence T-S-D-T levou rukou: C dur, D dur, E dur IV. Hra a zpěv uvedených písní v C dur s akordickým doprovodem: Ovčáci, čtveráci, Posvícení, Běží liška, Myšičko, myš,Maličká su, Slepičko má,Jedna, dvě, Listopad, Zima byla,Vrabec v zimě Student mírně pokročilý (B program): I. Klavírní škola pro začátečníky: Vyvandroval Janko, KŠ I č. 28, s.23, Na zelenej lúke, KŠ I, č. 75, s.47, Kmotr Vávra, KS I, č. 77, s.48, Etuda- pochod, KŠ I, č. 112, s.70, Taneček, KŠ I, č. 69, s.48, Děvčátko tančí, KŠ I, č. 92, s.58, Etuda, KŠ I, č. 101,s.63, Dumka, KŠ I, č. 113, s. 70. II. Hra jednooktávové stupnice pravou rukou úhozem shora: C dur, D dur, E dur III. Hra akordické kadence T-S-D-T levou rukou: C dur, D dur, E dur IV. Hra a zpěv uvedených písní v C dur s akordickým doprovodem: Ovčáci, čtveráci, Posvícení, Běží liška, Myšičko, myš, Maličká su, Slepičko má,Jedna, dvě, Listopad, Zima byla,Vrabec v zimě, Kdes, holubičko, lítala? Adámku náš, Husa divoká, Z jedné strany chvojka, Kočka leze dírou, Pekla vdolky, Šel myslivec, Dědečku, dědečku, Zajíček běží, Cib, cib, cibulenka. |