Acquiring basic knowledge and skills for writing a qualification-thesis.
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (01.03.2019)
Představení kvalifikační práce jako řešení vžzkumného úkolu.
Aim of the course -
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (01.03.2019)
Acquiring basic knowledge and skills for writing a qualification-thesis.
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (01.03.2019)
Presentation of the qualification work as a solution to the research task.
Literature -
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (01.03.2019)
FUKAČ, J., TESAŘ, S., VEREŠ, J., Hudební pedagogika: koncepce a aplikace hudebně výchovných ideí v minulosti a přítomnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2000. ISBN 80-21024585.
FUKAČ, J., VEREŠ, J. Hudobná pedagogika. Nitra: Pedagogická fakulta v Nitre, 1988.
HOLAS, M. Hudební pedagogika. Praha: Nakladatelství AMU, 2004. ISBN 80-7331-018-X.
McPHERSON, G. E., WELCH, G. F. (Eds.) The Oxford Handbook of Music Education. Vol. 1. New York: Oxford University Press, 2012. ISBN 978-0-19-973081-0.
McPHERSON, G. E., WELCH, G. F. (Eds.) The Oxford Handbook of Music Education. Vol. 2. New York: Oxford University Press, 2012. ISBN 978-0-19-992801-9.
POLEDŇÁK, I. Hudební pedagogika. In Lébl, V., Poledňák, I. (eds.) Hudební věda II. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988.
VÁŇOVÁ, H., SKOPAL, J. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0435-3.
COLWELL, R., RICHARDSON, C. (Eds.) The New Handbook of Research on Music Teaching and Learning. New York: Oxford University Press, 2002. ISBN 0-19- 513884-8.
GAUNT, H., WESTERLUND, H. (Eds.) Collaborative Learning in Higher Music Education. Surrey, Burlington: Ashgate Publishing Limited, 2013. ISBN 9781409446828.
HOULAHAN, M., TACKA, P. Kodály Today. New York: Oxford University Press, 2008. ISBN 978-0-19-531409-0.
JORGENSEN, E. R. Transforming Music Education. Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press, 2003. ISBN 0-253-21560-9.
KRUŠINSKÁ, M. Výchova k hudbe v škole Márie Montessoriovej. Ružomberok: Katolická Univerzita v Ružomberku, 2009. ISBN 978-80-8084-427-1.
LUSKA, J. K vývoji vztahů české hudební pedagogiky k nonartificiální hudbě. In Hudební věda a výchova 5. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, s. 95-105. AUPO, fac. paed. Musica III. ISBN 80-7067-043-6.
LUSKA, J., HLAVAČKA, M. K proměnám komparativní hudební pedagogiky. In Hudební věda a výchova 10. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, s. 73-81. ISBN 80-244-1508-9.
MACDONALD, R. A. R., HARGREAVES, D. J., MIEL, D. (Eds.) Musical Identities. Oxford: Oxford University Press, 2002. ISBN 0-19-850 932- 4.
MARK, L. M. (Ed.) Music Education:Source Readings from Ancient Greece to Today.4th. ed.New York and London: Routledge, 2013. ISBN 978-0-415-50689-2.
PHILLIPS, K. H. Exploring Research in Music Education and Music Therapy. New York: Oxford University Press, 2008. ISBN 978-0-19-532122-7.
PODPERA, R., ZELEIOVÁ, J. G. (eds.) Hudba, kultúra a spločnosť. Trnava: Trnavská univerzita v Trnave, 2009. ISBN 978-80-8082-307-8.
POLEDŇÁK, I. Hudebně pedagogické invence. Praha: Univerzita Karlova, 2005. ISBN 80-7290-229-6.
POLEDŇÁK, I., POŠ, V. Konfrontace. Praha: Supraphon, 1968.
ŠEVČÍKOVÁ, V. (ed.) Hudební teorie a pedagogika na Ostravské univerzitě 1995—2011. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2011. ISBN 978-80-7368-983-4.
ŠEVČÍKOVÁ, V. Slyšet, cítit a dotýkat se… . Ostrava: Ostravská univerzita, Tilia, 2008. ISBN 978-80-7368-569-0.
WOODFORD, P, G. Democracy and Music Education. Liberalism, Ethics, and the Politics of Practice. Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press, 2005. ISBN 0-253-21739-3.
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (01.03.2019)
FUKAČ, J., TESAŘ, S., VEREŠ, J., Hudební pedagogika: koncepce a aplikace hudebně výchovných ideí v minulosti a přítomnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2000. ISBN 80-21024585.
FUKAČ, J., VEREŠ, J. Hudobná pedagogika. Nitra: Pedagogická fakulta v Nitre, 1988.
HOLAS, M. Hudební pedagogika. Praha: Nakladatelství AMU, 2004. ISBN 80-7331-018-X.
McPHERSON, G. E., WELCH, G. F. (Eds.) The Oxford Handbook of Music Education. Vol. 1. New York: Oxford University Press, 2012. ISBN 978-0-19-973081-0.
McPHERSON, G. E., WELCH, G. F. (Eds.) The Oxford Handbook of Music Education. Vol. 2. New York: Oxford University Press, 2012. ISBN 978-0-19-992801-9.
POLEDŇÁK, I. Hudební pedagogika. In Lébl, V., Poledňák, I. (eds.) Hudební věda II. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988.
VÁŇOVÁ, H., SKOPAL, J. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0435-3.
COLWELL, R., RICHARDSON, C. (Eds.) The New Handbook of Research on Music Teaching and Learning. New York: Oxford University Press, 2002. ISBN 0-19- 513884-8.
GAUNT, H., WESTERLUND, H. (Eds.) Collaborative Learning in Higher Music Education. Surrey, Burlington: Ashgate Publishing Limited, 2013. ISBN 9781409446828.
HOULAHAN, M., TACKA, P. Kodály Today. New York: Oxford University Press, 2008. ISBN 978-0-19-531409-0.
JORGENSEN, E. R. Transforming Music Education. Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press, 2003. ISBN 0-253-21560-9.
KRUŠINSKÁ, M. Výchova k hudbe v škole Márie Montessoriovej. Ružomberok: Katolická Univerzita v Ružomberku, 2009. ISBN 978-80-8084-427-1.
LUSKA, J. K vývoji vztahů české hudební pedagogiky k nonartificiální hudbě. In Hudební věda a výchova 5. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, s. 95-105. AUPO, fac. paed. Musica III. ISBN 80-7067-043-6.
LUSKA, J., HLAVAČKA, M. K proměnám komparativní hudební pedagogiky. In Hudební věda a výchova 10. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, s. 73-81. ISBN 80-244-1508-9.
MACDONALD, R. A. R., HARGREAVES, D. J., MIEL, D. (Eds.) Musical Identities. Oxford: Oxford University Press, 2002. ISBN 0-19-850 932- 4.
MARK, L. M. (Ed.) Music Education:Source Readings from Ancient Greece to Today.4th. ed.New York and London: Routledge, 2013. ISBN 978-0-415-50689-2.
PHILLIPS, K. H. Exploring Research in Music Education and Music Therapy. New York: Oxford University Press, 2008. ISBN 978-0-19-532122-7.
PODPERA, R., ZELEIOVÁ, J. G. (eds.) Hudba, kultúra a spločnosť. Trnava: Trnavská univerzita v Trnave, 2009. ISBN 978-80-8082-307-8.
POLEDŇÁK, I. Hudebně pedagogické invence. Praha: Univerzita Karlova, 2005. ISBN 80-7290-229-6.
POLEDŇÁK, I., POŠ, V. Konfrontace. Praha: Supraphon, 1968.
ŠEVČÍKOVÁ, V. (ed.) Hudební teorie a pedagogika na Ostravské univerzitě 1995—2011. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2011. ISBN 978-80-7368-983-4.
ŠEVČÍKOVÁ, V. Slyšet, cítit a dotýkat se… . Ostrava: Ostravská univerzita, Tilia, 2008. ISBN 978-80-7368-569-0.
WOODFORD, P, G. Democracy and Music Education. Liberalism, Ethics, and the Politics of Practice. Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press, 2005. ISBN 0-253-21739-3.
Requirements to the exam -
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (01.03.2019)
Concept of the qualification work - presentation of the stages of the work according to the syllabus.
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (01.03.2019)
Koncepce kvalifikační práce - prezentace fází práce podle sylabu.
Syllabus -
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (01.03.2019)
Methods and techniques of research Topic Objectives of the work Determination of hypotheses Research and annotation Characteristics of used literature Methodology of research work Theoretical and application level Conclusions