|
|
|
||
Last update: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.04.2008)
|
|
||
Last update: VANOVAH/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2011)
Cílem předmětu je příprava studenta na hudebně výchovnou praxi po stránce teoretické i praktické. Získávání vědomostí a rozvoj dovedností potřebných k řízení hudebních činností žáků. Seznámení s metodickou literaturou, analýza videonahrávek modelových situací v Hv. |
|
||
Last update: VANOVAH/PEDF.CUNI.CZ (06.02.2015)
SEDLÁK, F. Didaktika hudební výchovy na l. st. ZŠ. Praha : SPN 1985. 311 stran. HANŽLÍK, B. Staročeský kalendář. Tradice českého roku v lidové písni, pořekadlech a říkadlech pro zpěv, klavír a instrumentální soubor. Praha : UK, Pedagogická fakulta, 2014. 186 stran. ISBN 978-80-7290-792-2. HANŽLÍK, B. Staročeský kalendář. Tradice českého roku v lidové písni, pořekadlech a říkadlech pro zpěv, klavír a instrumentální soubor. Notová příloha. Praha : UK, Pedagogická fakulta, 2014. 385 stran. ISBN 978-80-7290-793-9. |
|
||
Last update: VANOVAH/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2011)
Drobné seminární úkoly, vyplývající z didaktických postupů. Průběžné studijní úkoly. Písemné zpracování modelových situací - příprava na nácvik písně intonací, hlasová, intonační cvičení, kreativní osvojování malých písňových forem, možností vícehlasu apod. Seznam okruhů ke zkoušce viz web. stránky katedry Hv |
|
||
Last update: VANOVAH/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2011)
Rozvoj intonačních dovedností, intonační práce s písní, přípravná intonační cvičení. Sluchová analýza, její využití v hodinách, sluchové diktáty. Počátky tvořivé intonace, principy integrace vokálně intonačních a tvořivých činností, metodika. Principy rozvoje dětské hudební tvořivosti. Tvořivé osvojování hudebně výrazových a formotvorných prvků. Prvky vícehlasu, jeho nácvik a tvořivé uplatnění ve vokálních, instrumentálních a hudebně pohybových aktivitách. Metodický postup při poslechu, vizualizace jako aktivizační princip. Spojení tvořivých a poslechových činností. Stavba vyučovací hodiny v hudební výchově, její typy, organizační formy vyučování apod. |