Předmět seznamuje studenty s možnostmi praktického využití moderních technologií ve výuce cizího jazyka, umožňuje kritický pohled na tuto problematiku a využívá zkušeností a znalostí studentů pro tvorbu didaktických materiálů, učebních aktivit a projektů za pomoci technologií.
Předmět je zajišťován předmětem Digitální technologie ve výuce cizích jazyků AVES00963.
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Míla Janišová (29.01.2021)
Cílem předmětu je získání přehledu o možnostech využití nových technologií ve výuce francouzštiny, vytvoření dovedností nutných k jejich uvedení do praxe a schopnosti kritického pohledu na danou problematiku.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Míla Janišová (29.01.2021)
Gajzlerová, L., Neumajer, O., Rohlíková, L. Inkluzívní vzdělávání s využitím digitálních technologií, 1. vyd., Praha, Microsoft, 2016. Neumaier, O., Rohlíková, L., Zounek, J. Učíme se s tabletem. Využití mobilních technologií ve vzdělávání, Praha, Wolters Kluwer, 2015. Zounek, J., Šeďová, K. Učitelé a technologie – Mezi tradičním a moderním pojetím, Brno, Paido, 2009. www.rvp.cz; www.veskole.cz
Requirements to the exam - French
Last update: Mgr. Míla Janišová (29.01.2021)
Pedagogický projekt s využitím moderních technologií obsahující výukové a metodické listy, prezentaci metod, záznam průběhu a reflexi.
Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Míla Janišová (29.01.2021)
1. Digitální technologie jako jeden z pilířů vzdělávání 21. století 2. Mobilní technologie ve výuce 3. Tablet v inkluzivním vzdělávání 4. Potenciál a rizika začleňování tabletů do výuky 5. Didaktické funkce aplikací 6. Kritéria výběru vzdělávací aplikace 7. Náměty činností s moderními technologiemi v jazykové výuce; příklady dobré praxe 8. Moderní technologie a formativní hodnocení 9. Principy didaktické tvorby v multimediálním prostředí 10. Interaktivní tabule; interaktivní učebnice 11. Internetové portály a možnosti jejich využití 12. Moderní přístupy k výuce: Problematika tzv „převrácené třídy“ aj.