|
|
||
Last update: MUDr. Lumír Šašek, Ph.D. (15.11.2017)
Lectures are oriented with respect to the above mentioned target knowledge. Teaching starts at 08:00 a.m. at the Department of Paediatrics, the Lochotin part of the Faculty Hospital, entrance F, 6th floor, seminary room. Students must be equipped with a lab coat and with slippers. Subject is completed by credit, condition for getting credit is full attendance at all practical exercises, and final exam. |
|
||
Last update: Mgr. Martina Buriánková (15.04.2020)
Povinná literatura: Stožický F., Sýkora J., et al: Základy dětského lékařství. Vydání druhé. Praha: Nakladatelství Karolinum 2015. ISBN 978-80- 246-2997 Doporučená literatura: Muntau A. C.: Pediatrie. Překlad šestého vydání. Praha: Grada 2014. ISBN 978-80- 247-4588- 6. Lebl J., Provazník K., Hejcmanová L.: Preklinická pediatrie. Druhé přepracované vydání. Praha: Galén, Karolinum 2007. ISBN 978-80- 7262-438- 6. Lebl J., Janda J., Pohunek P., Starý J., et al: Klinická pediatrie. Praha: Galén 2012. ISBN 978-80-7262-772- 1. |
|
||
Last update: Mgr. Martina Buriánková (15.04.2020)
Docházka k získání zápočtu. |
|
||
Last update: Mgr. Martina Buriánková (15.04.2020)
Praktická cvičení: Studenti se seznámí s rozdělením dětského věku, základními pediatrickými termíny, dále jsou probírány odlišnosti fyzikálního vyšetření jednotlivých věkových kategorií a význam celkového vyšetření pacienta. Studenti získávají u lůžka pacientů základní dovednosti při fyzikálním vyšetřování dětských pacientů. Studenti opakují znalosti fyzikálního vyšetřování a osvojují si teoretické znalosti pravidel komunikace s pacienty jednotlivých věkových skupin, je podrobně probírán růst a vývoj dítěte. Studenti upevňují u lůžka pacientů dovednosti při fyzikálním vyšetření dětských pacientů a získávají dovednosti při komunikaci s dětskými pacienty různých věkových kategorií. Studenti se seznámí se základy neonatologické problematiky, především s problematikou kolemporodní péče o fyziologického novorozence a problematikou časného novorozeneckého období, problematikou nejčastějších novorozeneckých patologií, ale i předčasně narozených dětí. Studenti se seznámí s algoritmy pediatrické kardiopulmonální resuscitace, především základní podpory životních funkcí. Studenti na modelech získávají dovednosti pro provádění kardiopulmonální resuscitace u dětí. Studenti se seznámí s nejčastějšími akutními stavy dětského věku, jejich příčinami a příznaky - dítě s poruchou vědomí a/nebo s křečemi, dušné dítě, febrilní dítě, dehydratované dítě, dítě s oběhovým postižením ve smyslu šokového stavu. Studenti získávají u lůžka pacientů dovednosti v rozpoznání patologií ve fyzikálním nálezu, laboratorních i grafických vyšetření s důrazem na výše uvedené akutní stavy. Studenti se seznámí s nejčastějšími onemocněními hemostázy a červené krevní řady, s jejich příznaky klinickými i laboratorními a s možnosti léčby. Studenti se dále seznámí se problematikou chronických onemocnění respiračního traktu se vztahem ke stomatologické problematice a s problematikou traumat a intoxikací v dětském věku. Studenti prohlubují u lůžka dovednosti a zkušenosti s diagnostikou akutně i chronicky nemocných dětí. Studenti se seznámí s nejčastějšími onemocněními horní částí zažívacího traktu se vztahem ke stomatologické problematice. Část praktických cvičení je věnována opakování nabitých znalostí a konzultacím. Praktická cvičení končí udělením zápočtů. |