Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (24.05.2019)
The aim of the course is to introduce new knowledge in education of pupils with special needs in the conditions of inclusive school. Students will gain insight into the lives of children with different types of disability and social disadvantage. Attention will be paid to current legislative changes in the issue of educational possibilities of people with disabilities.
Last update: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (02.02.2018)
Kurz má za cíl přiblížit nové poznatky ve vzdělávání žáků a studentů se spciálními vzdělávacími potřebami v podmínkách inkluzivní školy. Studenti získají vhled do života dětí s různými druhy zdravotního postižení a sociálního znevýhodnění. Bude věnována pozornost aktuálním legislativním změnám voblasti edukačních možností osob se znevýhodněním.
Aim of the course - Czech Sign Language
Last update: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (06.02.2018)
Získání teoretických dovedností v oblasti podpůrných prostředků žáku se speciálními vzdělávacími potřebami v současné škole.
Descriptors - Czech
Last update: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (14.02.2023)
V případě nařízené distanční výuky bude použita platforma TM Teams
Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (02.02.2018)
SLOWÍK, J.: Speciální pedagogika. Praha. Grada 2007 ISBN 978-80-247-1733-3
SLOWÍK, J.: Komunikace s lidmi s postižením. Praha. Portál 2010 ISBN 978-80-7367-691-9
Časopis Speciální pedagogika
Syllabus - Czech
Last update: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (16.05.2019)
Cílem kurzu je vytvořit soubor systémových poznatků o žácích se speciálními výchovně vzdělávacími potřebami ve školním věku, charakterizovat výchovné a edukační souvislosti postižení a strategie jejich eliminace. Problematika dětí s tělesným postižením, se zrakovým postižením, se sluchovým postižením, s řečovým postižením, s mentálním postižením, se sociálním narušením, se specifickými poruchami učení a chování, s kombinovaným postižením a problematika minorit. Základní nabídka speciálně pedagogické podpory v rámci integrované výchovy a vzdělávání. Způsobilost dítěte pro školu, speciálně pedagogická diagnostika, úloha speciálně pedagogických center, soustava výchovně vzdělávacích zařízení.
Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (02.02.2018)