|
|
|
||
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (21.06.2019)
|
|
||
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (11.11.2019)
Doležalová, L. Terciární vzdělávání studentů se sluchovým postižením v České republice.Brno: MU, 2012. Hádková, K. Člověk se sluchovým postižením. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2015. Hádková, K. Vzdělávání žáků a studentů s kochleárním implantátem. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2012. Hádková, K. Životní situace studentů se sluchovým postižením při studiu na vysoké škole. S.34-58. In Květoňová, L. VŠ studium se zajištěním speciálně-pedagogických potřeb.Brno: Paido, 2007. Hrubý, J.: Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu I. Septima, Praha 2000 (1997) Hrubý, J.: Průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu II. Septima, Praha 1998. Horáková, R. Sluchové postižení – úvod do surdopedie. Praha: Portál, 2012. Komorná, M. Psaná čeština českých neslyšících – čeština jako cizí jazyk.Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka o. s., 2008. Komorná, M. Systém vzdělávání osob se sluchovým postižením v ČR a specifika vzdělávacích metod při výuce. Praha: ČKTZJ, 2008. Janotová, N.,Řeháková, K.: Surdopedie. SPN, Praha 1990. Krahulcová, B.: Komunikace sluchově postižených. Karolinum, Praha 2002. Šándorová,Z.: Vybrané kapitoly z komprehenzivní surdopedie.Gaudeamus, HK, 2003. Krahulcová,B.: Komplexní komunikační systémy těžce sluchově postižených. Karolinum, Praha 1996. Sovák M.: Logopedie. SPN, Praha 1967, 1972, 1974, 1978, 1980. Sovák,M.:Logopedie předškolního věku, SPN, Praha 1984. Sovák,M.: Logopedie, metodika, didaktika. SPN, Praha 1984. actual journals |
|
||
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (19.06.2019)
Osvojení si teorie a praxe komunikačních systémů v integraci a rehabilitaci sluchově postižených dětí předškolního a školského věku. Teorie znakových jazyků. Historiografie a význam znakových jazyků pro sluchově postižené. Klasifikace vizuálně-motorických znakových jazyků těžce sluchově postižených. Znakový český jazyk. Dokumentace znakového jazyka. Metodika výuky znakového jazyka. Teorie překladu do znakového jazyka. Prstové abecedy a možnosti jejího využití. Písemné dorozumívání: globální čtení, daktylní čtení, analyticko-syntetické čtení, psaná řeč jako formy dorozumívání sluchově postižených. Pomocné artikulační metody. Doplňovaná řeč (Cued speech). Metody facilitované a augmentativní komunikace. Charakteristika komunikačních strategií sluchově postižených školního věku, vymezení vzdělávacích a výchovných programů. Současný systém škol a zařízení pro osoby s postižením a jejich didaktická charakteristika. Vývoj speciálních metod výchovy a vyučování sluchově postižených. Historický vývoj vyučovacích metod. Problematika vzdělávacích programů pro sluchově postižené v současnosti: orální vzdělávací programy, orální vzdělávací programy doplňované, vzdělávací programy se simultánní komunikací, vzdělávací programy s totální komunikací, bilingvální vzdělávací programy, vzdělávací programy s dominantními znakovými jazyky. Úplné a redukované vzdělávací programy. Charakteristika předmětových metodik: individuální a skupinová logopedická péče sluchově postižených dětí a žáků. Charakteristika výukových textů. Upravované texty pro SP. Problematika čtení a výchova ke čtenářství. Možnosti využití technických prostředků a počítačové didaktické techniky na školách. Pedagogická diagnostika sluchového postižení. Diagnóza a diferenciální diagnóza sluchových vad. Vyšetřování sluchu u dětí a dospělých. Objektivní a subjektivní vyšetřování sluchu. |
|
||
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (11.11.2019)
written test and oral exam |