Last update: Ing. Vladislava Kohútová (29.10.2019)
In this course, students will apply the acquired theoretical knowledge into practice in various types of clinical departments. Students will work with different groups of patients with different diagnoses. Students during the summer semester of the 1st year recognize different types of clinical departments. Students will learn to apply the selected function occupational therapy diagnostic and therapeutic methods for specific patients.
Last update: Jana Kolářová (20.01.2020)
Evidence Based Practice (EBP) neboli praxe založená na důkazech je v současné době velmi aktuálním a
diskutovaným tématem nejen v oblasti medicíny (Evidence Based Medicine), ale i v paramedicínských profesích,
ergoterapii nevyjímaje. Dle Taylor (2007) je EBP používání nejlepších současných relevantních vědeckých
poznatků při rozhodování o volbě typu péče o klienta. Studenti se seznámí s historií EBP, jakým způsobem
vyhledávat informace a jak tyto informace použít v terapii u konkrétního klienta/pacienta. V rámci výuky budou
informováni o strategiích pro hledání evidence (výzkumných článků) v různých databázích, s kritickým
hodnocením, formulaci klíčových slov a ergoterapeutických časopisech a databázích. Budou seznámeni s
Problem-based learning (PBL) a kreslením myšlenkových map (Mind map) a naučí se je používat v rámci EBP.
Literature - Czech
Last update: Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. (06.09.2023)
Povinná:
Taylor, M. Clare. Evidence-based practice for occupational therapists. Oxford ; Malden, MA: Blackwell Pub., 2007, 208 s. ISBN 978-1-4051-3700-3.
Doporučená:
Bailey, DM, Bornstein, J., Ryan, S. A case report of evidence-based practice: from academia to clinic. In The American Journal of Occupational Therapy. 1 (2007): 85-91.
Bennett, Sally, Bennett, John W . The process of evidence‐based practice in occupational therapy: Informing clinical decisions. In Australian Occupational Therapy Journal. 4 (2000): 171-180.
Fisher, AG. Uniting practice and theory in an occupational framework. In American Journal of Occupational Therapy. 7 (1998): 509-521.
Learning resources - Czech
Last update: Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. (10.11.2023)
MS Teams: 1LF- B03263 Evidence Based Practice 2023/24
Last update: Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. (06.09.2023)
Přednášky formou e-learningu, seminář, Problem-Based Learning (PBL), skupinová práce, samostatná práce, diskuse, MS Teams, práce se zdroji informací v knihovně a elektronických databázích.
Studenti pracují převážně se zahraničními odbornými zdroji v angličtině.
Předmět má 60h. V ZS proběhne 5x 2h setkání všech studentů (celkem 10h), v LS proběhnou 5x 2h setkání všech studentů (celkem 10h). Mezi setkáními budou studenti samostatně studovat 20h ZS, 20h LS dle rozpisu (zadaný elearningový materiál, kritické hodnocení článku, skupinové a individuální práce). Domlouvání individuálních a skupinových konzultací prostřednictvím MS Teams/Zoom.
Course completion requirements - Czech
Last update: Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. (06.09.2023)
Předmět je zakončen v zimním semestru zápočtem.
Podmínky získání zápočtu ZS:
· aktivní účast na výuce, skupinových a individuálních pracích
· úspěšné skupinové a individuální prezentace Problem-based learning triggerů
Individuální práce- max. 1500 znaků text + max. 5 min. video prezentace (delší text nebo prezentace bude vrácena na zkrácení)
Podmínky získání zápočtu LS:
· aktivní účast na výuce, skupinových a individuálních pracích
· úspěšné skupinové a individuální prezentace Problem-based learning triggerů
Předmět je zakončen v letním semestru zkouškou, kdy studenti musejí projevit schopnost práce dle EBP.
Podmínky pro zkoušku:
- zpracování samostatné práce- Problem-based trigger. Jeho zpracování, sepsání a prezentování. Hodnocena bude formální stránka, schopnost pracovat s informacemi, hledání v databázích, používání klíčových slov, kritické hodnocení nalezených informací, jejich syntéza a jejich odprezentování.
Student zpracuje individuální seminární práci na jím zvolené téma. Je možné, aby si zvolit téma, které koresponduje s tématem jeho diplomové práce. Určí si klinickou otázku (nemusí být totožná s výzkumnými otázkami DP, lepší zvolit otázku na nějakou část). Student popíše strategie hledání, výsledky vyhledávání (5 studií), kriticky je zhodnotí a popíše získanou evidenci pro svou klinickou otázku. Závěr pro praxi a napíše krátkou sebereflexi. Uvede kompletní seznam použité literatury (včetně nástrojů na kritické hodnocení).
Rozsah práce: cca. 5-7 stran textu. Práce bude odevzdaná do předem daného termínu. Pokud splní podmínky pro práci, student může přijít na ústní prezentaci.
Ústní prezentace: zpracovaná PPT prezentace ze zpracované a odevzdané písemné seminární práce. Student bude během 10 minut prezentovat nalezenou evidenci pro svou klinickou otázku.
Education plan -
Schedule by date
Day
Date
Description
Teacher
Files
Note
Hodnocení
Friday
13.10.2023
Úvod do Evidence Based Practice (EBP), vysvětlení termínů. Strategie pro hledání evidence (výzkumných článků) v různých databázích.
Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc.
průměr: 3, hodnoceno: 3x
Friday
10.11.2023
Informace o Problem-based learning (PBL). Kreslení myšlenkových map (Mind map). Jak využít PBL a myšlenkové mapy v rámci EBP. Rozdělení do skupin a zadání triggeru číslo 1. Práce ve skupině v rámci PBL.
Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc.
průměr: 3, hodnoceno: 3x
Friday
24.11.2023
Společná konzultace. PBL- Konzultace s vyučujícím v rámci PBL skupin.
Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc.
průměr: 3, hodnoceno: 3x
Friday
08.12.2023
PPT prezentace nalezené evidence triggeru č. 1 jednotlivých skupin. Diskuze, zpětná vazba. Klíčová slova, databáze
Zadání triggeru číslo 2. Práce ve skupině v rámci PBL.
Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc.
průměr: 4, hodnoceno: 3x
Friday
12.01.2024
Společná konzultace trigeru č.2.
Bariéry v zavádění EBP do praxe. Shrnutí naučených poznatků.
Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc.
průměr: 3, hodnoceno: 3x
Schedule by date
Day
Date
Description
Teacher
Files
Note
Hodnocení
Friday
23.02.2024
Rozdělení do skupin a zadání triggeru číslo 3. Práce ve skupině v rámci PBL.
Kritické hodnocení.
Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc.
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Friday
08.03.2024
Konzultace s vyučujícím v rámci PBL skupin- triggeru č.3.
Kritické hodnocení- společné hodnocení článku
Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc.
Friday
05.04.2024
PBL- Konzultace s vyučujícím v rámci PBL triggeru č. 3 jednotlivých skupin. Příprava prezentace.
Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc.
Friday
12.04.2024
PPT prezentace nalezené evidence triggeru č. 3 jednotlivých skupin. Diskuze, zpětná vazba.
Zadání triggeru číslo 4. Práce ve skupině v rámci PBL.
Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc.
Friday
24.05.2024
Bariéry a jejich překonávání v rámci praxe založené na důkazech. Diskuze, zpětná vazba. Odevzdání seminární práce.
Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc.
Rozpis datumový
Den
Datum
Popis
Učitel
Soubory
Poznámka
Hodnocení
Pátek
13.10.2023
Úvod do Evidence Based Practice (EBP), vysvětlení termínů. Strategie pro hledání evidence (výzkumných článků) v různých databázích.
Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc.
průměr: 3, hodnoceno: 3x
Pátek
10.11.2023
Informace o Problem-based learning (PBL). Kreslení myšlenkových map (Mind map). Jak využít PBL a myšlenkové mapy v rámci EBP. Rozdělení do skupin a zadání triggeru číslo 1. Práce ve skupině v rámci PBL.
Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc.
průměr: 3, hodnoceno: 3x
Pátek
24.11.2023
Společná konzultace. PBL- Konzultace s vyučujícím v rámci PBL skupin.
Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc.
průměr: 3, hodnoceno: 3x
Pátek
08.12.2023
PPT prezentace nalezené evidence triggeru č. 1 jednotlivých skupin. Diskuze, zpětná vazba. Klíčová slova, databáze
Zadání triggeru číslo 2. Práce ve skupině v rámci PBL.
Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc.
průměr: 4, hodnoceno: 3x
Pátek
12.01.2024
Společná konzultace trigeru č.2.
Bariéry v zavádění EBP do praxe. Shrnutí naučených poznatků.
Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc.
průměr: 3, hodnoceno: 3x
Rozpis datumový
Den
Datum
Popis
Učitel
Soubory
Poznámka
Hodnocení
Pátek
23.02.2024
Rozdělení do skupin a zadání triggeru číslo 3. Práce ve skupině v rámci PBL.
Kritické hodnocení.
Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc.
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Pátek
08.03.2024
Konzultace s vyučujícím v rámci PBL skupin- triggeru č.3.
Kritické hodnocení- společné hodnocení článku
Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc.
Pátek
05.04.2024
PBL- Konzultace s vyučujícím v rámci PBL triggeru č. 3 jednotlivých skupin. Příprava prezentace.
Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc.
Pátek
12.04.2024
PPT prezentace nalezené evidence triggeru č. 3 jednotlivých skupin. Diskuze, zpětná vazba.
Zadání triggeru číslo 4. Práce ve skupině v rámci PBL.
Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc.
Pátek
24.05.2024
Bariéry a jejich překonávání v rámci praxe založené na důkazech. Diskuze, zpětná vazba. Odevzdání seminární práce.