|
|
|
||
Last update: Bc. Tereza Svobodová (19.07.2016)
|
|
||
Last update: Mgr. Kateřina Vondrová (14.02.2019)
Student se: |
|
||
Last update: Mgr. Kateřina Vondrová (14.02.2019)
odborná ergoterapeutická praxe |
|
||
Last update: Jana Kolářová (04.01.2022)
Povinná:
Doporučená:
|
|
||
Last update: Mgr. Kateřina Vondrová (26.09.2021)
|
|
||
Last update: Mgr. Eliška Rotbartová (17.01.2024)
Rozsah praxe: celkem 120 hodin; 3 týdny souvisle v rozsahu: Po-Čt 8 h /den, Pá-4 h, odpoledne samostudium - vedoucí předmětu: MUDr. Yvona Angerová, MBA, Ph.D. - vyučující pověřená organizací předmětu: - Mgr. Šárka Strubinská (sarka.strubinska@lf1.cuni.cz ; organizace a zápočty) - průběžně aktualizované dokumenty k praxím (včetně formulářů) naleznete zde: https://1url.cz/IrSCU
Pracoviště: - Každý student si vybírá sám pracoviště z velkého seznamu pracovišť. Výběr předem zkonzultuje s vedoucí pro výuku. - Na pracovišti musí být ergoterapeut, který by se studentům v průběhu praxe věnoval. - Studenti prvního ročníku jsou na jimi vybraných pracovištích minimálně po dvojicích ve stejném termínu !!! - Na každém pracovišti si student musí sám vykomunikovat s externím vedoucím praxe (tedy ergoterapeutem, případně jiným supervizorem) umožnění praxe a její termín. - Každý student odevzdá nejpozději do 1. března daného akademického roku vyplněný formulář s potvrzeným termínem praxe do Moodlu. - https://moodle.lf1.cuni.cz/course/view.php?id=1068 (klíč k zápisu: ErgoPrazdniny1) - Termín a místo nástupu na praxi se stává závazným až po odevzdání podepsaného formuláře (studentem i zástupcem za pracoviště) a odsouhlasení vedoucím předmětu. - Pozdní odevzdání formuláře může být překážkou k udělení zápočtu!
Cíl praxe: - seznámení se s chodem pracoviště - seznámení se s činností jednotlivých členů týmu a naučit se s nimi spolupracovat - odborně pozorovat pacienty i terapeuty při činnosti a terapii, z tohoto pozorování vyhotovit závěry - důkladně se seznámit se zdravotní i sociální problematikou pacientů - seznámí se se způsobem vedení dokumentace o léčbě, s vykazováním kódů pro pojišťovnu a s další důležitou administrativou vedenou ergoterapeutem - vypracování protokolu, který bude podkladem pro zápočet (náplň protokolu je součástí těchto informací).
Zápočet bude studentovi udělen na základě splnění všech podmínek praxe: - odevzdat nejpozději 3 dny před termínem zápočtu, na který se student přihlásil, protokol se všemi náležitostmi do kurzu v Moodle. - protokol musí obsahovat (Pozor, nedostatečně či nekvalitně vypracovaný protokol bude vrácen k přepracování!) zejména: - potvrzení o absolvování praxe v plném rozsahu - obecná část protokolu (viz přiložený soubor v SISu) - deník z odborné praxe - kazuistika – včetně využití nástroje COPM - Podrobnosti k protokolu jsou uvedeny v přiloženém dokumentu zde v SISu. - obhájit zpracovanou kazuistiku v termínu zápočtu vypsaném přes SIS |