|
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Kateřina Svatoňová, Ph.D. (01.02.2024)
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Kateřina Svatoňová, Ph.D. (01.02.2024)
Cílem předmětu je obeznámit studenty s historickým výzkumem televize a její hudebně zábavné, písničkové produkce skrze fenomén audiovizuálního formátu televizní písničky. Absolvováním kurzu navíc student získá přehled o historickém vývoji a proměnách spolupráce kulturních průmyslů v socialistickém Československu, o klíčových institucích, aktérech, tvůrcích a pořadech. Studenti rovněž porozumí konceptu transmediality a některým pojmům z oblasti star studies, které budou následně schopni aplikovat v závěrečné eseji či v budoucím historickém výzkumu. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Kateřina Svatoňová, Ph.D. (01.02.2024)
Podmínky zakončení předmětu: Plnění zadaných úkolů a aktivní debata nad nimi, závěrečná esej v rozsahu 7 normostran na téma konzultované s vyučující.. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Kateřina Svatoňová, Ph.D. (01.02.2024)
AUSTERLITZ, Saul (2007): Money for Nothing. A History of the Music Video from the Beatles to the White Stripes. New York: Continuum. BÍLEK, Petr A., ČINÁTLOVÁ, Blanka (2010): Tesilová kavalérie. Popkulturní obrazy normalizace. Příbram: Pistorius & Olšanská. BREN, Paulina (2013): Zelinář a jeho televize. Kultura komunismu po pražském jaru 1968. Praha: Academia. CASTON, Emily (2020): British Music Videos, 1966-2016. Genre, Authenticity and Art. Edinburgh: University Press. CYSAŘOVÁ, Jarmila (2002): Československá televize a politická moc 1953–1989. Soudobé dějiny, 9, č. 3-4, s. 521-537. DORŮŽKA, Lubomír (1978): Populárna hudba – priemysel, obchod, umenie. Bratislava: Opus. FREEMAN, Matthew (2016): Historicising Transmedia Storytelling: Early Twentieth-Century Transmedia Story Worlds. New York – Oxon: Routledge. JENKINS, Henry (2008): Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York – London: New York University Press. JENKINS, Henry (2007): Transmedia Storytelling 101. ˂http://henryjenkins.org/2007/03/transmedia_storytelling_101.html˃ JEŠUTOVÁ, Eva, aj. (2003): Od mikrofonu k posluchačům. Z osmi desetiletí českého rozhlasu. Praha: Český rozhlas. JIRSA, Tomáš, KORSGAARD, Mathias Bonde eds. (2023): Traveling Music Videos (New Approaches to Sound, Music, and Media). London: Bloomsbury Academic. KOTEK, Josef (1998): Dějiny české populární hudby a zpěvu (1918-1968). Praha: Academia. KRUML, Milan (2013): Televize? Televize! Procházka šesti dekádami televizního vysílání u nás pro začátečníky i pokročilé. Praha: Československá televize. MAZIERSKA, Ewa (2020): Polish Popular Music on Screen. London: Palgrave Macmillan. VANĚK, Miroslav, KRÁTKÁ, Lenka eds. (2014): Příběhy (ne)obyčejných profesí: česká společnost v období tzv. normalizace a transformace. Praha: Karolinum. VERNALLIS, Carol, ROGERS Holly, PERROTT Lisa (2020): Transmedia Directors. Artistry, Industry and New Audiovisual Aesthetics. New York – London: Bloomsbury Academic: Bloomsbury Academic. WRIGHT, Julie Lobalzo (2017): Crossover Stardom. Popular Male Music Stars in American Cinema. New York – London: Bloomsbury Academic. ZEMANOVÁ, Zuzana (2015): Písničky pro (ne)všední den. Písňové texty v české populární hudbě 60. let. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Kateřina Svatoňová, Ph.D. (01.02.2024)
Jednotlivé lekce se budou věnovat zejména historickému výzkumu televize a její zábavné produkce se zaměřením na písničkové a hudební formáty, vzniku a vývoji specifického formátu televizní písničky, hitparádovým pořadům, tvůrčí (dis)kontinuitě vybraných aktérů, historickým proměnám spolupráce kulturních průmyslů v socialistickém Československu, některým konceptům transmediality a star studies se zaměřením na budování statusu pop-hvězd v Československu do roku 1989. |