|
|
|
||
Last update: Ing. Mgr. Daniel Opelík (04.09.2021)
|
|
||
Last update: Ing. Mgr. Daniel Opelík (04.09.2021)
Cílem předmětu jsou následující výstupy: • vysvětlit základní východiska, podstatu a smysl strategie v rámci společností, • pracovat se změnami jako s prvky, které pomohou dosahovat inovačního potenciálu, • schopnost definovat a identifikovat stakeholders vybrané organizace a následně doporučit způsob práce s nimi, • vysvětlit specifika stakeholders ve sportovních organizacích, • analyzovat a připravit či navrhnout vhodnou strategii na všech úrovních řízení v rámci (sportovní) organizace, • umět provést základní analýzu mezinárodního tržního prostředí a zvolit vhodnou strategii pro mezinárodní trhy, • navrhnout implementační kroky a procesy, a to včetně redefinování podnikových cílů.
|
|
||
Last update: Ing. Mgr. Daniel Opelík (21.07.2022)
Požadavky na zápočet: |
|
||
Last update: Ing. Mgr. Daniel Opelík (04.09.2021)
Základní studijní literatura: FOTR, Jiří, et al. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. 2., aktualizované a doplněné vydání. 2020. ZDRAŽILOVÁ, Dana. Mezinárodní management. Vysoká škola ekonomická v Praze, 2020.
Doporučená studijní literatura: KOVÁŘ, František; ŠTRACH, Pavel. Strategický management. Vysoká škola ekonomie a managementu, 2008. ZUZÁK, Roman. Strategický management. VSEM, 2012. JAKUBÍKOVÁ, J. Strategický management. 2008. KRBOVÁ, Jana. Strategické plánování ve veřejné správě. Wolters Kluwer, 2016. |
|
||
Last update: Ing. Mgr. Daniel Opelík (15.08.2021)
Přednášky: 1. Strategické myšlení a principy strategického managementu. Podstata a smysl strategie, hodnotový řetězec. 2. Management změn v podniku. 3. Stakehodlers, úvod do stakeholder managementu, vybrané možnosti identifikace stakeholders. 4. Zájmové skupiny sportovní organizace, jejich provázanost a možnosti jejich analýzy pro strategický management sportovní organizace. 5. Podnikové strategie: Korporátní, business a funkční úroveň strategie 6. Strategické řízení pracovníků organizace v 21. století, zapojení pracovníků a strategické plánování. 7. Strategický management pro mezinárodní tržní prostředí.
Semináře: 1. Zhodnocení strategické koncepce vybrané organizace, analýza hodnotového řetězce 2. Implementace managementu změny, produktové inovace 3. Korporátní úroveň strategie vybrané organizace 4. Business a funkční úroveň strategie vybrané organizace 5. Analýza stakeholders vybrané sportovní organizace 6. Práce se stakeholders vybrané sportovní organizace 7. Implementace strategií a možnost jejich internacionalizace
|
|
||
Last update: Ing. Mgr. Daniel Opelík (04.09.2021)
Student by měl mít základní přehled a orientaci v oblastech managementu, marketingu, strategie, případně ekonomie. |