|
|
|
||
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.03.2010)
|
|
||
Last update: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2012)
The aim of the course is to gain basic knowledge of mental hygiene applied especially as a guideline of self-management. It deals with conception and meaning of mental hygiene, conditions and principles of healthy lifestyle, ways of stress management and its prevention. The seminars are experience-based |
|
||
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2010)
BEDRNOVÁ, E. aj. Duševní hygiena a sebeřízení pro vysokoškoláky a mladé manažery. 1. vyd. Praha : Fortuna, 1999. 157 s. ISBN 80-7168-681-6 HENNING, C.; KELLER, G. Antistresový program pro učitele: projevy, příčiny a způsoby překonání stresu z povolání. 1. vyd. Praha : Portál, 1996. 99 s. ISBN 80-7178-093-6 KŘIVOHLAVÝ, J. Jak zvládat stres. 1. vyd. Praha : Grada, 1994. 190 s. ISBN 80-7169-121-6 SVOBODA, M.; KREJČÍŘOVÁ, D.; VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. 1. vyd. Praha : Portál, 2001. 791 s. ISBN 80-7178-545-8 |
|
||
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (08.09.2017)
Zápočet bude udělen na základě aktivní účasti na seminářích a závěrečné sebezkušenostní reflexi.
|
|
||
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.11.2010)
1. The notion and importance of mental hygiene. 2. Conditions and principles of an effective and healthy life style. 3. Coping with mental load. 4. Possibilities of preventing and coping with stress. |