|
|
|
||
Last update: Mgr. Michaela Kubátová, Ph.D. (15.06.2018)
|
|
||
Last update: Mgr. Michaela Kubátová, Ph.D. (15.06.2018)
Studenti učitelských oborů v rámci speciálně pedagogického modulu získají znalosti o práci asistenta pedagoga, o jeho spolupráci s učitelem při aplikaci podpůrných opatření u žáků s různým typem SVP. Absolventi budou mít přehled o možnostech modifikací výuky žáků s tělesným postižením, se zrakovým postižením, s mentálním postižením a s PAS. V rámci psychologického modulu se účastníci zcitliví prožitkovými aktivitami na práci ve dvojici, uvědomí si své možnosti. Interaktivními nácviky si vyzkouší komunikaci s asistentem, dozví se, jak dát zpětnou vazbu. Vytvoří přípravu vyučovací hodiny ve dvou a provedou její realizaci. Odnesou si přehled oblastí, které pomáhají nebo brzdí kvalitní spolupráci. |
|
||
Last update: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (28.02.2020)
Povinná literatura: - HÁJKOVÁ V.a kol. Asistent pedagoga. Profese utvářená v dialogu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018. - Horáčková, I. Metodika práce asistenta-spolupráce s učitelem. Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. - Jindráková, L.; Vanková, K. Spolupráce s vychovatelem-asistentem učitele, aneb jak ve škole vytvořit tandem. Praha: Nová škola, o.p.s., 2003. - Teplá, M. Asistent pedagoga. Praha: Verlag Dashöfer, 2015. - Vyhláška č. 416/2017 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.
Doporučená literatura: - Čadilová, V. - Žampachová, Z.Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků s poruchou autistického spektra nebo vybraným psychickým onemocněním. Olomouc: UPOL, 2015. ISBN 978-80-244-4679-0 (elektronická verze) |
|
||
Last update: Mgr. Michaela Kubátová, Ph.D. (15.06.2018)
- zážitkové sebepoznávací aktivity - modelování komunikačních situací - praktické nácviky výuky - diskuze nad dostupnými videy a články věnovanými spolupráci asistenta pedagoga a učitele - kontaktní metoda open book, kdy je teoretický výklad pedagoga bezprostředně doplňován aktivitou studentů a materiály ( e-knihami a tištěnými handouty). - e-learningové prostředí moodle |
|
||
Last update: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (28.02.2020)
Tematické členění speciálně-pedagogického modulu (4 bloky po 4 hodinách, celkem 16 hod): 1. blok: Vymezení role asistenta pedagoga (pracovní činnosti, kontext organizace a pracoviště), jeho metodické a odborné vedení, pozice v pracovním týmu na škole;
2. blok: Úpravy místní, časové a prostorové v práci AP s žákem s tělesným postižením Aplikace podpůrných opatření u žáků s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním;
3. blok: Úpravy místní, časové a prostorové v práci AP s žákem se zrakovým postižením Aplikace podpůrných opatření u žáků se zrakovým postižením;
4. blok: Úpravy místní, časové a prostorové v práci AP s žákem s mentálním postižením a poruchou autistického spektra, aplikace podpůrných opatření u žáků s mentálním postižením a s poruchou autistického spektra.
Tematické členění psychologického modulu (2 bloky po 4 hodinách + 2 hodiny práce v moodle prostředí - celkem 10 hodin): 1. blok: Rozdělení rolí při práci ve dvoučlenném týmu – možnosti, typy osobností, mé silné a slabé stránky; umění zpětné vazby – způsoby efektivní komunikace, negativní zpětná vazba, pozitivní zpětná vazba
2. blok: Vyučovací hodina ve dvou – příprava, realizace, reflexe; příklady dobré praxe – praktické rady; na co si dát pozor – rizikové oblasti (komunikace s rodiči, se žáky,…) |
|
||
Last update: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (28.02.2020)
- aktivní účast na výuce - zpracování seminární práce do připraveného formuláře ( popis vyučiovací hodiny s rozvržením spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga)
|