SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Communication tools for development - RDI1501
Title: PTP-Komunikační nástroje pro rozvoj
Guaranteed by: Department of Practical Theology (27-PT)
Faculty: Protestant Theological Faculty
Actual: from 2022 to 2023
Semester: winter
Points: 5
E-Credits: 5
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [DS]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Is provided by: RDIK1501
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: Mgr. Monika Ulrichová, Ph.D.
Pre-requisite : RDI0701, RDI0702
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Monika Ulrichová, Ph.D. (15.09.2022)
Cílem předmětu je seznámit se teoreticky a prakticky s komunikačními nástroji, jejichž prostřednictvím lze dosáhnout profesního a osobního rozvoje a usnadňovat spolupráci a účast ve skupinách, týmech, společenstvích. Absolvent/ka má způsobilost:
• Facilitovat (usnadňovat skupině dosahování cílů)
• Mluvit za sebe (ve smyslu vlastnictví emocí)
• Stanovovat si individuální cíle rozvoje, naplňovat je a vyjednávat o jejich naplňování
• Rozumět cílům jednotlivých nástrojů a rozdílům mezi nimi (př. koučování, mentorování, supervize, facilitace, mediace, vyjednávání, mluvení za sebe, hodnocení, reflexe, metodické vedení)

• Reflektovat a hodnotit
Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Monika Ulrichová, Ph.D. (15.09.2022)

Metody:

Předmět je veden interaktivně, zážitkem na sobě. Studenti facilitují jednotlivé výukové bloky, stanovují si vlastní cíle rozvoje a dosahují jich prostřednictvím skupiny. 

Hodnotí se splněné úkoly (facilitace, stanovení ind. cíle); reflexe ind. cíle a jeho naplnění; hodnocení předmětu a sebehodnocení.

Předmět je podmínkou předmětu Mezioborové reflektované praxe, vyučuje se zároveň s ním.

Doporučená literatura:

Vybíral, Z. Psychologie komunikace. Praha: Portál 2009.

Berne, E. Jak si lidé hrají. 2. vyd. Litvínov: Dialog 1992.

De Vito, J. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada 2008.

Křivohlavý, J. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha: Svoboda 1988.

Křivohlavý, J. Povídej naslouchám. Praha: Návrat 1993.

Hroník, F. Hodnocení pracovníků. Praha: Grada 2006

Šišková, T. Facilitativní mediace. Praha: Portál 2012

Kolajová, L. Týmová spolupráce. Praha: Grada 2006

Gabriele Peters-Kuhlinger, Friedel John. Komunikační a jiné měkké dovednosti. Praha: Grada 2006.

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Monika Ulrichová, Ph.D. (15.09.2022)

Podmínky k získání zápočtu: účast v 80% na seminářích, aktivní participace ve výuce, řešení všech přidělených úkolů:

1.       Osobní rozvoj – vypracování seminární práce – vlastní esej na téma "Mé osobní kvality a nedostatky v komunikaci“ – min.2 normostrany, maximálně 4 normostrany, úkol splnit do konkrétního data, které bude stanoveno vyučujícím 

2.       Profesní rozvoj – vypracování seminární práce (za použití odborné literatury) na téma: můj profesní cíl a jeho naplnění, může být formou facilitace, koučování, supervize, mediace aj, lze pracovat ve dvojici

-          Též splnit do konkrétního data, po splnění všech úkolů, jsou uděleny zápočty

3.       Test z probrané teorie

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html