|
|
|
||
Last update: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (14.05.2019)
|
|
||
Last update: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (05.09.2017)
BERTRAND, Y. (1998) Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál. DLOUHODOBÝ záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR. Praha: MŠMT, 2010. HAVLÍK, R. & KOŤA, J. (2007) Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál. ILLICH, J. (2001) Odškolnění společnosti. Praha: SLON. KELLER, J. & TVRDÝ, L. (2008) Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna. Praha: Sociologické nakladatelství. KLESAJÍCÍ výsledky českého základního a středního školství: fakta a řešení. Zpráva spol. McKinsey&Company, 2010 (nepublikováno) LIESSMANN, K., P. (2008) Teorie nevz dělanosti. Omyly společnosti vědění. Praha: Academia. LORENZ, K. (1990) 8 smrtelných hříchů. Praha: Panorama. PRůCHA, J. (1999) Vzdělávání a školství ve světě. Praha: Portál. PRůCHA, J. (ed.) (2009) Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál. Straková, J., Tomášek, V. & Palečková, J. (1998) Mezinárodní výzkum matematického a přírodovědného vzdělání. Souhrnné výsledky žáků posledních ročníků středních škol. Praha: VÚP. Straková, J. et al. (2002) Vědomosti a dovednosti pro život. Čtenářská, matematická a přírodovědná gramotnost patnáctiletých žáků v zemích OECD. Praha: ÚIV. ŠTECH, S. (2013) Když je kurikulární reforma evidence less. Pedagogická orientace, 23(5). TOMÁŠEK, V. et al. (2008) Výzkum TIMSS 2007. Obstojí čeští žáci v mezinárodní konkurenci? Praha: UIV. URBÁNEK, P. (2004) Vzdělávací politika a pedagogický výzkum. Liberec: TU v Liberci. Výsledky českých žáků v mezinárodních výzkumech 1995 - 2000. Praha: ÚIV, 2002. WALTEROVÁ, E. (2006) Srovnávací pedagogika: vývoj a proměny v globálním kontextu. Praha: UK. ZÁVĚREČNÁ zpráva podskupin NERV pro konkurenceschopnost a podporu podnikání. Kapitola III – Vzdělanost. Praha: MŠMT, 2011 |
|
||
Last update: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (05.09.2017)
Znalost odborné terminologie a dovednost chápat pedagogické jevy, na základě výzkumných nálezů kriticky analyzovat, zhodnocovat aktuální témata školské politiky, a to v aplikaci k přírodovědnému vzdělávání. Absolvent kurzu bude schopen kritické analýzy aktuálních jevů vzdělávací politiky v historickém, vývojovém i srovnávacím kontextu. Na základě prostudované literatury vypracovat studii (rozsah 6-8 stran). |