|
|
|
||
Last update: KANAKJA (30.01.2018)
|
|
||
Last update: KANAKJA (11.09.2017)
Aktuální sylabus je možné najít v semestru, ve kterém je předmět vyučován, na nástěnce v SIS |
|
||
Last update: KANAKJA (30.01.2018)
Cílem předmětu je seznámit studenty a studentky s principem kontaktu (pohled Gestalt perspektivy) a vlivu na práci v terénu s klienty a klientkami, stejně jako seznámit s prvky a postupy Motivačních rozhovorů a respektujícího přístupu. Studentky a studenti si některé postupy prakticky vyzkouší a zreflektují. Smyslem je nabídnout postupy práce, které se jeví jako užitečné při práci s kontaktem s klientem a jeho motivací při terénně poskytovaných službách. |
|
||
Last update: ThDr. Kateřina Patová (19.05.2020)
podmínka aktivní účasti byla nahrazena vypracováním tří sebe-reflexí, které vycházejí z probírané látky. Zadání a krátký komentář je zasílán pomocí videí nahraných na youtube
Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast na minimálně 85% aktivit - a to ve smyslu zapojování se do skupinové práce, do práce v trojicích, či do diskusí a reflexí. S OHLEDEM NA TO, ŽE JE PŘEDMĚT VYUČOVÁN V BLOCÍCH, JE NEZBYTNÉ SE DOPŘEDU SEZNÁMIT S DATY, KDY PROBÍHÁ. Data jsou uvedena v rozvrhu na aktuální semestr akademického roku. |
|
||
Last update: KANAKJA (30.01.2018)
POVINNÁ A DOPORUČENÁ LITERATURA (znalost literatury není podstatná pro získání zápočtu)
Bednářová, Z, Pelech, L. (2003). Slabikář sociální práce na ulici: supervize, streetwork, financování. Brno: Doplněk Klíma, P. a kol. (2009). Kontaktní práce. Praha: ČAS. Kol. autorů (2008). Pojmosloví Nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Praha: ČAS, str. 3-19 (17 stran Čj) Kopřiva, P a kol. (2007). Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, str. 10-13, 23-28, 30-46, 49-102, 113-120 (88 stran Čj) Miller, W. R., Rollnick, S. (2003). Motivační rozhovory. Příprava lidí ke změně závislého chování. Tišnov: SCAN, str. 14-78, 89-100, 101-111 a 188-189 (zátěž četby: 90 stran Čj) Nedělníková, D a kol. (n.d.). Metodická příručka pro výkon terénní sociální práce. Ostrava: Ostravská univerzita, str. 10-15 (6 stran Čj) Zahradník, M. (2009). Kontaktní pracovník a jeho kompetence v sociálním poli. In P. Klíma (Ed). Kontaktní práce. Praha: ČAS.,str. 145-156 (12 stran Čj) Zahradník, M. (2009). Já - Ty: pracovník a klient v kontaktu - principy a východiska. In P. Klíma (Ed). Kontaktní práce. Praha: ČAS.,str. 157-175 (19 stran Čj) |
|
||
Last update: KANAKJA (30.01.2018)
) práce v trojicích ) sebezkoumání ) práce v menších skupinách ) tzv. akvárko - práce před skupinou s následnou reflexí |
|
||
Last update: KANAKJA (30.01.2018)
Vstupní požadavky nejsou vyžadovány. |