SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Development of reflective skills II - OVP15660
Title: Rozvoj reflektivních dovedností studentů II.
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2015
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
Class: Volitelné předměty pro PS
Annotation -
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (16.05.2019)
The course is intended for students who attended continuous teaching practice II. The content of the course is the analysis of video recordings by selected reflective procedures, solving complex situations from teaching practice, consulting current pedagogical and disciplinary-didactic problems related to ongoing pedagogical practice and sharing experience from practice across faculty schools.
Aim of the course - Czech
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.06.2014)

Studenti rozvinou své reflektivní dovednosti, integrují své dosavadní profesní znalosti, dovednosti a zkušenosti ze souvislé pedagogické praxe.

Literature - Czech
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.06.2014)

Janík, T. (2005) Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. Brno: Paido

Janík, T. (2009) Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno: Paido

Janík, T. a kol (2009) Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. Brno: Paido

Janík, T., Minaříková E. a kol (2011) Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace a výzkum. Brno: Paido

Korthagen, F. a kol (2011) Jak spojit praxi s teorií: Didaktika realistického vzdělávání učitelů, Brno:Paido

Píšová M. (2005). Klinický rok: procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Pardubice: Univerzita Pardubice. Fakulta humanitních studií

Spilková V., Tomková A. et al. (2010) Kvalita učitele a profesní standard. Praha. PedF UK

Syllabus - Czech
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.06.2014)

Kompetence k reflexi

Reflektivní postupy a techniky

Komplexní pedagogické a výukové situace

Kompetence k řešení autentických situací ve výuce

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html