|
|
|
||
Last update: Mgr. Martin Pádivý (10.05.2022)
|
|
||
Last update: PaedDr. Jana Hájková (08.02.2022)
Cílem předmětu je seznámení s pohybovými hrami, které lze použít v zájmové aplikované tělesné výchově i při integraci postižených žáků do školní tělesné výchovy. |
|
||
Last update: PaedDr. Jana Hájková (08.02.2022)
Přímá výuka: 24 hodin Příprava na metodický výstup: 10 hodin Samostrudium: 35 hodin |
|
||
Last update: PaedDr. Jana Hájková (04.11.2019)
Cacek, J., Korvas, P., (2009) Integrovaná výuka a tělesná výchova na základní škole. MU Brno. Čadová, E. (2010). Současné trendy v integraci dítěte s tělesným postižením do tělesné výchovy. In A. Vyskočilová (Ed.), Integrace – jiná cesta III: sborník příspěvků ze semi-náře (pp. 27–33). Olomouc: Univerzita Palackého Kudláček, M., Ješina, O., Machová, I. (2007). Aplikované pohybové aktivity pro osoby s tělesným postižením. Olomouc UP Kudláček, M., & Ješina, O. (2008). Integrace žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého. Kudláček, M., Ješina, O., Bláha, L., & Janečka, Z. (2010). Kompetence učitelů tělesné výchovy ve vztahu k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní tělesné výchově. Tělesná kultura, 33(1),41–56. Renotiérová,M., Ludíková,L. (2000). Speciální pedagogika. Olomouc: UP Spurná, M., Rybová, L. & Kudláček, M. (2010). Participace žáků s tělesným postižením v integrované školní tělesné výchově. Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi,1, 33–38. Válková, H. (2011). Aplikované pohybové aktivity v univerzitním studiu. Aplikované pohy-bové aktivity v teorii a praxi, 2, 29–41. |
|
||
Last update: PaedDr. Jana Hájková (08.02.2022)
1. Teorie pohybových her, didaktické aspekty, řízení, organizace a bezpečnost. 2. Druhy zdravotních postižení. Možnosti integrace zdravotně postižených do školní a mimoškolní tělesné výchovy. 3. Pohybové hry pro vozíčkáře, spastiky, ambutáře a osoby s omezenou hybností. 4. Pohybové hry pro sluchově postižené. 5. Pohybové hry pro zrakově postižené. 6. Pohybové hry a mentálně postižení. 7. Zrakové postižení a možnosti provozovat pohybové aktivity (atletika, navigace, goalball, torball, kombiball, koulená), specifika motorického učení u zrakově postižených. 8. Metodické výstupy studentů. |
|
||
Last update: PaedDr. Jana Hájková (08.02.2022)
Aktivní účast 75%. Metodický výstup. |