|
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (15.09.2021)
|
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (14.09.2022)
Předmět je prvním z řady praxí, které student během studia oboru absolvuje. Plní tedy zásadní motivační funkci. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (14.09.2022)
Studenti se v průběhu semestru připravují na výuku po stránce teoretické (studium textů doporučení literatury) a po stránce praktické (příprava na úkoly realizované pod vedením fakultního učitele v rámci týdenní praxe, zpracování úkolů zadaných vyučujícím kurzu, např. rozhovor s fakultní učitelkou, dětmi, příprava a zpracování pozorování z praxe, příprava mikrovýstupů s žáky atd.). |
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (14.09.2022)
Povinná literatura: FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 2011. ISBN: 978-80-262-0043-7. G. D. FENSTERMACHER, G. D. J. F. SOLTIS J. F. Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-471-7. SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A., MAZÁČOVÁ N., KARGEROVÁ, J. a kol.: Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha. Retida, 2015, 197 stran, 978-80-7290-832-5. Doporučená literatura: KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003, 228 stran. ISBN 80-7178-695-0. PÍŠOVÁ, M. (Ed.). Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISBN 978-80-7395-024-8. SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A. a kol. Kvalita učitele a profesní standard. Praha: Pedagogická fakulta UK v Praze, 2010. ISBN 978-80-7290-496-9. TOMKOVÁ, A. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole. Praha: PedF UK, 2007. ISBN 978-80-7290-315-3. TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M.. MAZÁČOVÁ, N., KRČMÁŘOVÁ, T., KOSTKOVÁ, K., KARGEROVÁ, J. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnotící arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN: 978-80-87063-64-4. Dostupné z: http://www.nuv.cz/file/54/ |
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (14.09.2022)
Náslechy a skupinová reflexe Diskuze s vyučujícími a vedením školy |
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (14.09.2022)
Organization and course of practice: In the framework of the Introductory Educational Course, students acquaint themselves with a particular school as an organisation, gains a basic idea of the functioning of the school, the structure of the school day and the lesson. Students think about the observed reality and compares it with their own experience. It seeks a functional form of observation record and formulates questions that arise from observations. It is aware of its own motivation to study the chosen field. It bases its own reflective documentation of practice (or student portfolio) and understands its meaning. Organisationally, the course is realised in the form of student observation under the supervision of a teacher from the Faculty of Education at elementary school. Students in smaller groups are observing in 1st grade classes, discuss with class teachers and school leaders and participates in reflective seminars. Students fulfill the sub-tasks set by the supervisor. In the case of interest, students are allowed to realise independent management of selected activity at the end of the practice also they can teach part of the lesson on the basis of the pre-consulted preparation. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (14.09.2022)
1. 100% docházka 2. Esej Já budoucí učitel 3. Další dílčí úkoly dle pokynů konkrétního vedoucího praxe |