|
|
|
||
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.07.2013)
|
|
||
Last update: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (14.09.2021)
The aim of the course is to introduce the topic of the development of moral competence of preschool and younger school children. There will be discussed key factors which play the significat role in the proces of shaping the child's value system as well as didactic opportunities which help to develope a moral competence of children. |
|
||
Last update: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (14.09.2021)
V případě přechodu na distanční výuku bude výuka realizována formou úkolů v Moodle a/nebo v rámci online semináři v rozvrhovaných časech na platformě Zoom nebo MS Teams – link bude zaslán. |
|
||
Last update: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (14.09.2021)
BRAVENÁ, Noemi. „Nezabývej se jen sám sebou…“ Přesah a jeho význam pro socializaci a formování dítěte jako osobnosti.Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2016. 178 s. ISBN 978-80-7290-773-1. HEIDBRINK, Horst. Psychologie morálního vývoje. Praha: Portál, 1997. 175 s. ISBN 80-7178-154-1. KOMÁRIK, Emil, A. MAĎAROVÁ a D. MALÁ. Charakter - príspevok k rozvoju morálnej gramotnosti. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa, 2014. VACEK, Pavel. Rozvoj morálního vědomí žáků: metodické náměty k realizaci průřezových témat. Praha: Portál, 2008, 126 s. ISBN 978-80-7367-386-4. VACEK, Pavel. Morální vývoj v psychologických a pedagogických souvislostech. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000, 121 s. ISBN 80-7041-148-1. VALENTA, Josef. Morální rozvoj v rámci OSV – mravní kvality jako „učivo“. [online]. [cit. 2021-9-14]. Dostupné z: https://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/13709/moralni-rozvoj-v-ramci-osv-mravni-kvality-jako-ucivo-.html/ |
|
||
Last update: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (14.09.2021)
workshops |
|
||
Last update: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (14.09.2021)
Vypracování dílčích úkolů ze seminářů a zápočtová práce. |
|
||
Last update: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (14.09.2021)
Moral competence The moral development of a child Theories of J. Piaget and L. Kohlberg and their meaning for practical work with children Didactic possibilities of developing moral competence Moral dilemmas in education of preschool and younger school children Philosophy for children, philosophical dialogues with children and the development of moral competence |
|
||
Last update: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (14.09.2021)
|