|
|
|
||
Last update: PhDr. Mgr. Helena Vomáčková, Ph.D. (25.10.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. Mgr. Helena Vomáčková, Ph.D. (18.09.2020)
Cíl předmětu:
Cílem předmětu je vybavit studenta takovými znalostmi, dovednostmi a obecnými způsobilostmi, že po jeho absolvování:
|
|
||
Last update: PhDr. Mgr. Helena Vomáčková, Ph.D. (25.10.2019)
ELIASON, A. C.,et al. (2006). The Manual Ability Classification System (MACS) for children with cerebral palsy: scale development and evidence of validity and reliability. Developmental medicine and child neurology, 48(7), 549-554. JANOVSKÝ, J. (2001) Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Praha: Triton. RAINA, P., O'DONNELL, M., ROSENBAUM, P., BREHAUT, et al. (2005). The health and well-being of caregivers of children with cerebral palsy. Pediatrics, 115(6), e626-e636.
|
|
||
Last update: PhDr. Mgr. Helena Vomáčková, Ph.D. (25.10.2019)
Požadavky na zkoušku:
|
|
||
Last update: PhDr. Tereza Nováková, Ph.D. (14.05.2019)
Přednášky: 1. Mozková hybná porucha (CP) - diagnostika, klasifikace, vývojová dynamika. 2. Doprovodné poruchy u dětí s CP (smyslové, řečové, EPI, interní, emoční, chování, atd.). 3. Charakteristika klinických obrazů ostatních neurologických postižení a specifika péče. 4. Předpoklady úspěšnosti rehabilitačního procesu. Týmová spolupráce. 5. Lázeňská péče, stacionáře, organizace aktivit volného času. 6. Systém komplexní péče o děti s neurologických postižením v ČR. 7. Mezinárodní zkušenosti z řešení problematiky komplexní péče o děti se zdravotním postižením. Cvičení: 1.-7. Demonstrace (návštěva klinického pracoviště).
|
|
||
Last update: Renáta Jandová (13.07.2023)
Studijní opory: |