|
|
|
||
Last update: PhDr. Veronika Nürnbergerová, Ph.D. (19.01.2023)
|
|
||
Last update: PhDr. Veronika Nürnbergerová, Ph.D. (27.10.2023)
Společným cílem předmětů pedagogických praxí je zdokonalování učitelských dovedností, které v souhrnu pomáhají utvářet absolventa kompetentního vykonávat povolání učitele tělesné výchovy. Nad rámec rozvoje profesních kompetencí se studenti seznamují s prostředím základní školy a činnostmi, které jsou součástí výkonu povolání učitele na základní škole (administrativa, komunikace atd.). Třetím cílem pedagogických praxí je absolvovat v reálných podmínkách základní školy pracovní zátěž učitele tělesné výchovy prostřednictvím absolvování několikatýdenního pobytu na škole. Po úspěšném absolvování předmětu bude student/ka schopen/schopna:
|
|
||
Last update: Mgr. Vladimír Hojka, Ph.D. (28.08.2023)
TILINGER, P. a kol. (2014). Odborné a pedagogické praxe v tělesné výchově. Praha: Karolinum. FIALOVÁ, L., FLEMR, L., MARÁDOVÁ, E., MUŽÍK, V. (2014). Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha: Karolinum. FLEMR, L. (2018). Aktuální témata tělesné výchovy na 2. stupni základní školy. Česká kinantropologie, vol. 22, no. 3-4, pp. 7-12. RYCHTECKÝ, A., FIALOVÁ, L. (2004). Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Univerzita Karlova. DRAGOUNOVÁ, Z. (2018). Development and standardization of a rating scale designed for floorball skills diagnostics of young school-age children. Baltic Journal of Health and Physical Activity, vol. 10, no. 2, pp. 34-48. HRABINEC, J. a kol. (2017). Tělesná výchova na 2. stupni základní školy. Praha: Karolinum. DVOŘÁKOVÁ, H., ENGELTHALEROVÁ, Z. (2017). Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha: Karolinum. Dostupné z: https://digifolio.rvp.cz/artefact/file/download |
|
||
Last update: Mgr. Vladimír Hojka, Ph.D. (28.08.2023)
Požadavky na udělení zápočtu: dosáhnout min. 80 bodů ze 100 1. účast na úvodním semináři k praxi – 10 bodů 2. splnění praxe v rozsahu 4 vyučovacích hodin náslechů ve výuce provázejícího učitele a 36 vyučovacích hodin vlastní výuky vč. kladného hodnocení provázejícího učitele ZŠ - 0-50 bodů 3. vedení, zpracování a včasné odevzdání požadované dokumentace: 1 tematický plán, 1 rozvrh, 4 hospitační záznamy, min. 18 příprav na VJ, 1 deník praxe, 1 přehled rozborových hodin, 2 paré DPP PU, 1 sebehodnocení, 1 monitorovací dotazník FU - 30 dokumentů - 0-30 bodů 4. účast na závěrečném hodnotícím semináři k praxi – 10 bodů |
|
||
Last update: Mgr. Vladimír Hojka, Ph.D. (30.08.2023)
Charakteristika předmětu Pedagogická praxe na základní škole probíhá v závěrečném semestru studia průběžnou formou. Rozsah a hodinová dotace pedagogické praxe činí 52 hodin přímé výuky. Praxe začíná hospitací studenta na 4 vyučovacích hodinách. Účelem absolvování hospitačních hodin je seznámit se s pracovními postupy budoucího provádějícího učitele, s třídou a prostředím školy. Následuje 36 hodin výuky studentem, které jsou reflektovány provázejícím učitelem s profesními zkušenostmi (minimálně 5 let praxe). Jelikož se jedná o průběžnou praxi realizovanou v průběhu semestru, kdy studenti plní další studijní povinnosti, doporučujeme studentům vyučovat maximálně 4 vyučovací hodiny týdně po dobu minimálně 9 týdnů. Provázející učitel hodnotí studenta v rámci 12 rozborových hodin. Rozborové hodiny probíhají po třech odučených hodinách. V průběhu absolvování předmětu se studenti současně seznamují s dalšími činnostmi spojenými s výkonem povolání učitele na základní škole. Obsah výuky: Výběr z nabízených pražských základních škol, domluva výuky dle rozvrhu školy s provázejícím učitelem; Úvodní seminář na půdě fakulty; Beseda s vedením vybrané základní školy; Příprava tematického plánu výuky a tvorba rozvrhu a strategie absolvování pedagogické praxe s vedoucím učitelem praxí ze ZŠ; 4 hospitace s následnými rozbory ve třídách, kde bude student 36 hodin učit; Vypracování dokumentů k praxím - tematický plán, min. 18 příprav na vyučovací jednotku, deník praxe, hodnocení studenta provázejícím učitelem, sebehodnocení studenta + dodání smluvních dokumentů uzavřených mezi provázejícím učitelem a FTVS, přehled rozborových hodin, monitorovací dotazník fakultního učitele Vyučovací výstupy s následnými rozbory pedagogické činnosti praktikujícího studenta; Závěrečný hodnotící seminář na půdě fakulty. Dokument vznikl v rámci realizace projektu: Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK; reg. č. projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19-068/0016093 |
|
||
Last update: Mgr. Dominika Krupková (14.10.2022)
Podklady (prezentace s informacemi, záznam úvodního semináře, formuláře, rozvrhy, tabulka rozdělení studentů a studentek na praxe) uloženy v MS Teams, kód týmu: ej437ah |