|
|
|
||
Last update: Kristýna Macková (04.04.2022)
|
|
||
Last update: Kristýna Macková (04.04.2022)
|
|
||
Last update: Mgr. Dana Moree, Dr. (17.09.2023)
Microsociologie v praxi II – kombinovaní studenti Anotace: Anotace: Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity. Seminární část se skládá ze tří témat microsociologie relevantní pro práci v občanské společnosti. Studenti reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury a v rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti, jako např. skupinovou dynamiku, vedení skupin, formální a neformální role ve skupině a řešení konfliktů. Cílem cvičení v tomto semestru je terénní praxe s následnou reflexí během kontaktní výuky. Student během semestru absolvuje 60 hodin praxe, kterou zaznamenává pomocí terénního deníku.
Témata:
Tým – skupina – společenství – úvod do skupinové dynamiky – setkání 4.11. 2023 9.30 – 12.20 hod.
Domácí úkol: „Reflection paper“ - Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině. Termín odevzdání: 19.11.2023
Povinná literatura: BERNE, E. Principles of Group Treatment. 2005. ISBN 9780195011180. BION, W. Experiences in Groups. USA: Bank of Books 1990. ISBN 978-0415040204. FORSYTH, D. R. Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning. 2006. ISBN 978133740885. Kapitola 6, 8 a 9. GURVITCH, G. Mass, Community, Communion. The Journal of phylosophy, 38, 18, 485 – 496. 1941.
Doporučená literatura: PECK, S. V jiném rytmu. Praha: Portál. 2012. ISBN 978-80-262-0071-0.
Moc, bezmoc a empowerment ve skupinách s důrazem na reflexi role vedení a řešení konfliktů – 1.12. 2023 od 13.00 do 15.50 hod.
Domácí úkol: „Reflection paper“ - Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině. Termín odevzdání: 15.12.2023
Povinná literatura: BERNE, E. Principles of Group Treatment. 2005. ISBN 9780195011180. BION, W. Experiences in Groups. USA: Bank of Books 1990. ISBN 978-0415040204. FORSYTH, D. R. Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning. 2006. ISBN 978133740885. GURVITCH, G. Mass, Community, Communion. The Journal of phylosophy, 38, 18, 485 – 496. 1941.
Doporučená literatura: KAHANE A. Power and Love: A theory and practice of social change. 2010. ISBN 978-1605093048. PECK, S. V jiném rytmu. Praha: Portál. 2012. ISBN 978-80-262-0071-0.
Zápočet se uděluje za: Domácí úkol – tzv. „reflection paper“ z každé prezenční hodiny. Účast na setkáních. Terénní deník z praxe – minimálně za 40 hodin praxe – termín odevzdání 31.1. 2024.
Zadání pro „reflection paper“: Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.
Zadání pro terénní deník: Studenti si po každé návštěvě praxe zapisují své terénní poznámky podle následující doporučené struktury: Den: Počet hodin: Osoba, u které praxi vykonávám: Její telefon: Organizace:
Co jsem dnes zažil/a? Jak se to vztahuje k mému tématu praxe? Co mě překvapilo? Jaké otázky mi dnešní praxe zodpověděla? Které nové otázky mi naopak otevřela? Další postřehy, hypotézy, interpretace…
Povinná literatura: BERNE, E. Principles of Group Treatment. 2005. ISBN 9780195011180. BION, W. Experiences in Groups. USA: Bank of Books 1990. ISBN 978-0415040204. FORSYTH, D. R. Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning. 2006. ISBN 978133740885. GURVITCH, G. Mass, Community, Communion. The Journal of phylosophy, 38, 18, 485 – 496. 1941.
Doporučená literatura: KAHANE A. Power and Love: A theory and practice of social change. 2010. ISBN 978-1605093048. MOREE, D. Základy interkulturního soužití. Praha: Portál. 2015. ISBN 978-80-262-0915-7. PECK, S. V jiném rytmu. Praha: Portál. 2012. ISBN 978-80-262-0071-0.
|