Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (29.01.2021)
The subject is based on a communicative approach intended to the development of French language skills in daily communication (spoken and written language and its production) at A2-B1 SERRJ level and work on topics from the francophone present and everyday life. Emphasis is placed on the current form of written language, its usage as well as the interlingual approach. Not only is the interpersonal competence of the students developed, but also the intrapersonal and strategical component. Theoretical knowledge from other linguistic courses is used and deepened. Grading and course evaluation are guaranteed. Students work with a French textbook and complementary materials. Attention is also paid to homogenizing the level of language of first-year students towards level B1 according to SERRJ. ICT tools are used.
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (29.01.2021)
Stejně jako předchozí kurz je předmět založen na komunikativním přístupu k rozvíjení dovedností ve francouzském jazyce v okruhu každodenní komunikace (porozumění mluvenému i psanému jazyku a jeho produkce) na úrovni A2-B1 SERRJ a práci s tématy z frankofonní současnosti a každodennosti. Důraz je kladen na aktuální formu spisovného jazyka, uplatňován je i mezijazykový přístup. Rozvíjena je nejen interpersonální kompetence studentů, ale i složka intrapersonální a strategická. Využívají a prohlubují se teoretické znalosti z ostatních kurzů jazykovědného zaměření. Je zaručena gradace i evaluace kurzu. Studenti pracují s francouzskou učebnicí a s doplňkovými materiály. Pozornost je stále věnována homogenizaci jazykové úrovně studentů prvního ročníku směrem k úrovni B1 dle SERRJ. K rozvoji kompetencí studentů jsou používány nástroje ICT (LearningApps, Socrative, Kahoot aj.) s podporou individualizovaného a diferenciovaného učení, které je umožněno použitím on-line nástrojů a zdrojů ve výuce.
Descriptors - Czech
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (29.01.2021)
V případě distanční výuky bude předmět zajišťován pomocí MS Teams.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (29.01.2021)
Učebnice kurzu (povinná):
Miquel, C. VITE ET BIEN 2 CLE International 2018 (2e édition)
Doporučená (prohlubující) literatura:
Activités pour le Cadre commun - Niveau A2 et B1. Cle International.
řada "Progressive du français" a "Le nouvel Entrainez-vous", CLE International.
řada "Les 500 exercices...", Hachette FLE.
Lecture en français facile (různá nakladatelství) na úrovni A2-B1
Internetové zdroje:
portály tv5monde a Radio france international
Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (29.01.2021)
Progrese v učebnici Vite et Bien 2 dle úrovně studentů a potřeb jednotlivých paralelních skupin (druhá polovina učebnice).
Týden 1 - 11 : Unités 10-20 z učebnice, práce v rozhraní LearningApps, Nearpod aj.
Týden 12 : shrnutí učiva, opakování, příprava na závěrečnou evaluaci
Course completion requirements -
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (29.01.2021)
On-line classes: test /content of Units 10-20), speaking, tasks in MS Teams /at least 80%/.
Presential classes: Active participation at the seminars (max. 3 absences), submission of assigned papers required by the teacher, systematic work with the textbook according to the syllabus and the teacher’s instructions, mastering of other additional materials, activities and texts. To pass the final test, you need to achieve at least 65%-70%. The test will be based on the topics covered in the course book and in additional activities. Parts of the test: compréhension orale/compréhension écrite, grammaire, civilisation, dictée. Max. 1 re-sit allowed.
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (29.01.2021)
Vzhledem k online vedení kurzu v LS 2021 dochází v evaluaci k těmto změnám:
- vypracování minimálně 80% aktivit v prostředí MS Teams /Zadání/, aktivní účact na online setkáních, průběžná příprava na semináře
- online test založený na obsahu lekcí 10-20 v učebnici kurzu (Vite et Bien 2)
- ústní část - prezentace libovolného tématu z učebnice (tzv. "parler en continue" - 5 minutes)
V případě prezenční výuky: Aktivní účast na seminářích (max. 3 absence), vypracování zadané práce dle požadavků vyučujícího (projekt), systematická práce s učebnicí dle sylabu a pokynů vyučujícího, osvojení dalších doplňkových materiálů, aktivit či textů. Min. 65% - 70% úspěšnost v závěrečném testu, který bude vycházet z probraných témat v učebnici a doplňkových aktivit. Části testu: compréhension orale/compréhension écrite, grammaire, lexique, civilisation, dictée.