Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (04.09.2020)
The subject is based on a communicative approach intended to the development of French language skills in daily communication (spoken and written language and its production) at A2-B1 SERRJ level and work on topics from the francophone present and everyday life. Emphasis is placed on the current form of written language, its usage as well as the interlingual approach. Not only is the interpersonal competence of the students developed, but also the intrapersonal component. Theoretical knowledge from other linguistic courses is used and deepened. Grading and course evaluation are guaranteed. Students work with a French textbook and complementary materials. Attention is also paid to homogenizing the level of language of first-year students towards level B1.1 according to SERRJ. The IT tools (LearningApps, Socrative and others) are used to provide an individual approach to students.
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (23.09.2020)
Předmět je založen na komunikativním přístupu k rozvíjení dovedností ve francouzském jazyce v okruhu každodenní komunikace (porozumění mluvenému i psanému jazyku a jeho produkce) na úrovni A2-B1 SERRJ a práci s tématy z frankofonní současnosti a každodennosti. Důraz je kladen na aktuální formu spisovného jazyka, uplatňován je i mezijazykový přístup. Rozvíjena je nejen interpersonální kompetence studentů, ale i složka intrapersonální. Využívají a prohlubují se teoretické znalosti z ostatních kurzů jazykovědného zaměření. Je zaručena gradace i evaluace kurzu. Studenti pracují s francouzskou učebnicí a s doplňkovými materiály. Pozornost je věnována i homogenizaci jazykové úrovně studentů prvního ročníku směrem k úrovni B1.1 dle SERRJ.
Nově jsou k rozvoji kompetencí studentů používány nástroje ICT (LearningApps, Socrative, Kahoot aj.) s podporou individualizovaného a diferenciovaného učení, které je umožněno použitím mobilních telefonů, tabletů nebo PC ve výuce.
V případě distanční výuky bude předmět zajišťován pomocí MS Teams.
Descriptors - Czech
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (30.09.2020)
V případě distanční výuky budou předměty zajišťovány pomocí MS Teams
Literature - Czech
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (04.09.2020)
Učebnice kurzu (povinná):
Miquel, C. VITE ET BIEN 2. CLE International, 2018 (2e édition) POZOR - jde o novou edici této učebnice, na přebalu je fotografie slečny s kufrem. Předchozí verzi "se slonem" není možno v předmětu používat. Učebnice (lekce 11-20) bude použita i v LS 2021.
Doporučená (prohlubující) literatura:
Activités pour le Cadre commun - Niveau A2 et B1. Cle International.
řada "Progressive du français" a "Le nouvel Entrainez-vous", CLE International.
řada "Les 500 exercices...", Hachette FLE.
Lecture en français facile (různá nakladatelství) na úrovni A2-B1
Internetové zdroje:
portály tv5monde.com a savoirs.rfi.fr
Requirements to the exam - Czech
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (05.01.2021)
1) Aktivní účast na on-line seminářích (max. 3 absence), vypracování zadané práce dle požadavků vyučujícího (přes Zadání v MS Teams), systematická příprava na práci s učebnicí dle sylabu a pokynů vyučujícího, případné osvojení dalších doplňkových materiálů, aktivit či textů (internetové zdroje, aktivity v LearningApps aj.).
2) Evaluační test : Diktát + on-line test (sl. zásoba, gramatika a reálie z lekcí 1-9 a z doplňkových materiálů - viz MS Teams)
Min. 65% - 70% úspěšnost.
Maximálně dva opravné pokusy.
Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (13.09.2020)
Progrese v učebnici Vite et Bien 2 dle úrovně studentů a potřeb jednotlivých paralelních skupin.
Týden 1 : informace o kurzu (sylabus, metoda práce, IT materiál, evaluace), seznamovací komunikační aktivity, pre-evaluace
Týden 2 - 12 : Unités 1-10 z učebnice, práce v rozhraní LearningApps aj. za použití ICT
Týden 13 : shrnutí učiva, opakování, příprava na závěrečnou evaluaci