SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Methodology of Russian Language 3 - OPNR4R032A
Title: Oborová didaktika RJ 3
Guaranteed by: Katedra rusistiky a lingvodidaktiky (41-KRL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: unknown / 10 (99)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Russian
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Jakub Konečný, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Jakub Konečný, Ph.D.
Pre-requisite : OPNR4R022A
Annotation -
Last update: PaedDr. Zuzana Liptáková, Ph.D. (17.04.2021)
The aim of the course is to acquaint the students with the possibilities of using information and communication technologies in teaching the Russian language, to provide them with an idea of ​​electronic (and especially online) resources that can be used in practice and also to acquaint them with the issue of electronic and interactive textbooks.
Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Zuzana Liptáková, Ph.D. (25.04.2021)
Příprava na výuku  
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 60 minut
Samostudium literatury (za semestr) 6 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) 6 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) 12 hodin
   
Plnění předmětu  
Seminární práce 12 hodin
Příprava na zápočet 6 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška 0 hodin
Celková časová zátěž studenta                                90       
Literature - Czech
Last update: PhDr. Jakub Konečný, Ph.D. (04.09.2023)

AZIMOV, E. G. Informacionno-komunikacionnyje technologii v prepodavaniji russkogo jazyka kak inostrannogo. Moskva : Russkij jazyk. Kursy, 2012. ISBN 978-5-88337-283-3.

KIREJCEVA, A. N. Azbuka testirovanija. Sankt-Peterburg : Zlatoust, 2013. ISBN 978-5-86547-637-5.

KONSTANTINOVA, L., PRONINA, E., ZUBAREVA, Ju. Elektronnyj učebnik RKI: Sovremennyj obrazovatelnyj resurs novogo pokojenija. Saarbrücken : LAP LAMBERT Academic Publishing, 2014. ISBN 978-3-659-66031-3.

RIES, L., KOLLÁROVÁ, E. (eds.) Svět cizích jazyků dnes: Inovační trendy v cizojazyčné výuce. Bratislava : DIDAKTIS, 2004. ISBN 80-89160-11-5.

ROZBOUDOVÁ, L., KONEČNÝ, J. Sovremennaja didaktika russkogo jazyka kak vtorogo inostrannogo: jazykovyje sredstva. Praha: Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-4277-2.

ROZBOUDOVÁ, L. Sovremennaja didaktika russkogo jazyka kak vtorogo inostrannogo: rečevyje umenija. Praha: Karolinum, 2020. ISBN 978-80-246-4635-0.

ROZBOUDOVÁ, L., KONEČNÝ, J. Sovremennaja didaktika russkogo jazyka kak vtorogo inostrannogo: izbrannyje aspekty obučenija russkomu jazyku v češskoj obrazovatelnoj srede. Praha: Karolinum, 2021. ISBN 978-80-246-5073-3.

ŠČUKIN, A. N. Russkij jazyk kak inostrannyj: osnovy učebnikovedenija. Moskva : Izdatelstvo IKAR, 2018. ISBN 978-5-7974-0605-1.

ŠIBKO, N. L. Obščije voprosy metodiki prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. Sankt-Peterburg : Zlatoust, 2014. ISBN 978-5-86547-736-5.

Odborné články v didakticky orientovaných periodických i neperiodických publikacích (tištěných i online).

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Jakub Konečný, Ph.D. (09.09.2022)

Vzhledem k účasti studentů na pedagogických praxích a zrušení části výuky v průběhu měsíce listopadu je přímá výuka realizována v rozsahu 3 hodiny / týden seminář. S ohledem na obsahovou náplň předmětu může být část výuky realizována také hybridní či online formou, a to zejména s cílem, aby si studenti prakticky vyzkoušeli práci v některém z online výukových prostředí.

Obsahově bude výuka vycházet z témat uvedených v anotaci. Semináře budou zaměřeny prakticky a jejich cílem bude rozvíjet zejména praktické dovednosti aplikovat poznatky z dřívějších didakticky orientovaných předmětů do praxe. Studentům budou průběžně zadávány úkoly, které budou společně na seminářích prezentovány, vyhodnocovány a reflektovány. Důraz bude kladen na zapojování moderních technologií jak do procesu plánování, přípravy i realizace úkolů. V souladu s novým RVP ZV bude kladen důraz na to, aby byli studenti schopni v rámci své budoucí profese rozvíjet digitální kompetenci žáků základních i středních škol.

Entry requirements - Czech
Last update: PhDr. Jakub Konečný, Ph.D. (09.09.2022)

Předpokládá se znalost látky probírané v rámci didaktických předmětů (zejména Oborová didaktika RJ 1 a 2) v předcházejících semestrech.

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Jakub Konečný, Ph.D. (04.09.2023)

Předmět je zakonče zápočtem.

Zápočet získají studenti, kteří:

  • se aktivně účastní výuky v rozsahu minimálně 75 % (s výjimkou závažných dlouhodobých nemocí či zahraničních pobytů - vždy po předcházející domluvě),
  • vypracují a včas odevzdají všechny zadané úkoly v požadované podobě a rozsahu,
  • splní všechna průběžná zadání.
Learning resources - Czech
Last update: PhDr. Jakub Konečný, Ph.D. (03.08.2019)

https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7734

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html