SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Theoretical basics of foreign language didactics II - OD0116002
Title: Teoretické základy didaktiky cizích jazyků II
Guaranteed by: Katedra rusistiky a lingvodidaktiky (41-KRL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: both
E-Credits: 0
Hours per week, examination: 0/0, other [HT]
Capacity: winter:unknown / unknown (10)
summer:unknown / unknown (10)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Russian
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course is intended for doctoral students only
priority enrollment if the course is part of the study plan
can be fulfilled in the future
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: PhDr. Hana Žofková, CSc.
Annotation - Czech
Last update: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (30.11.2009)
Prohloubit pochopení teoretických základů didaktiky cizích jazyků jako vědního oboru i jako vysokoškolské studijní disciplíny ve studijních programech zaměřených na přípravu učitelů cizích jazyků. Zdůraznit zejména interdisciplinární charakter didaktiky cizích jazyků jako vědního oboru, s oporou o aktuální vědecké poznatky z bázových disciplín lingvodidaktiky, tj. z oboru lingvistiky, psychologie, psycholingvistiky a pedagogiky . Prohloubit pochopení konstitutivních otázek didaktiky cizích jazyků v kontextu historického vývoje různých lingvodidaktických směrů. V systémovém přístupu ke zkoumání teoretických základů lingvodidaktiky se zaměřit zejména na problematiku zřetele k mateřštině žáků, vývoj pojetí kategorie komunikativnosti a na jeho odraz v teorii učebních osnov, sylabů a učebnic cizích jazyků
Aim of the course - Czech
Last update: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (30.11.2009)

Prohloubit pochopení teoretických základů didaktiky cizích jazyků jako vědního oboru i jako vysokoškolské studijní

disciplíny ve studijních programech zaměřených na přípravu učitelů cizích jazyků. Zdůraznit zejména interdisciplinární

charakter didaktiky cizích jazyků jako vědního oboru, s oporou o aktuální vědecké poznatky z bázových disciplín

lingvodidaktiky, tj. z oboru lingvistiky, psychologie, psycholingvistiky a pedagogiky . Prohloubit pochopení konstitutivních otázek didaktiky cizích jazyků v kontextu historického vývoje různých lingvodidaktických směrů. V systémovém přístupu ke zkoumání teoretických základů lingvodidaktiky se zaměřit zejména na problematiku zřetele k mateřštině žáků, vývoj pojetí kategorie komunikativnosti a na jeho odraz v teorii učebních osnov, sylabů a učebnic cizích jazyků

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html