course is intended for doctoral students only priority enrollment if the course is part of the study plan can be fulfilled in the future you can enroll for the course in winter and in summer semester
Prohloubit pochopení teoretických základů didaktiky cizích jazyků jako vědního oboru i jako vysokoškolské studijní
disciplíny ve studijních programech zaměřených na přípravu učitelů cizích jazyků. Zdůraznit zejména interdisciplinární
charakter didaktiky cizích jazyků jako vědního oboru, s oporou o aktuální vědecké poznatky z bázových disciplín
lingvodidaktiky, tj. z oboru lingvistiky, psychologie, psycholingvistiky a pedagogiky . Prohloubit pochopení konstitutivních
otázek didaktiky cizích jazyků v kontextu historického vývoje různých lingvodidaktických směrů. V systémovém přístupu ke
zkoumání teoretických základů lingvodidaktiky se zaměřit zejména na problematiku zřetele k mateřštině žáků, vývoj pojetí
kategorie komunikativnosti a na jeho odraz v teorii učebních osnov, sylabů a učebnic cizích jazyků
Další požadavky na studenta: vypracování písemné kritické recenze na aktuální publikaci v daném oboru v rozsahu cca 4
- 5 stran nebo prezentace libovolně zvolené části z připravované doktorské disertační práce před fórem kolegů, jimiž jsou
účastníci tohoto doktorského kurzu; dále se doporučuje navštěvovat celostátní seminář k teoretickým základům didaktiky
cizích jazyků, který pravidelně dvakrát ročně již od r. 1995 pořádá katedra rusistiky a lingvodidaktiky PedF UK v Praze ve
spolupráci s Kruhem moderních filologů.
Aim of the course - Czech
Last update: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (30.11.2009)
Prohloubit pochopení teoretických základů didaktiky cizích jazyků jako vědního oboru i jako vysokoškolské studijní
disciplíny ve studijních programech zaměřených na přípravu učitelů cizích jazyků. Zdůraznit zejména interdisciplinární
charakter didaktiky cizích jazyků jako vědního oboru, s oporou o aktuální vědecké poznatky z bázových disciplín
lingvodidaktiky, tj. z oboru lingvistiky, psychologie, psycholingvistiky a pedagogiky . Prohloubit pochopení konstitutivních otázek didaktiky cizích jazyků v kontextu historického vývoje různých lingvodidaktických směrů. V systémovém přístupu ke zkoumání teoretických základů lingvodidaktiky se zaměřit zejména na problematiku zřetele k mateřštině žáků, vývoj pojetí kategorie komunikativnosti a na jeho odraz v teorii učebních osnov, sylabů a učebnic cizích jazyků